Jag har för mig att det fanns en regel att om flera modeller i en enhet gör random antal attacker (tex wall of flame, beasts of nurgle) så ska en tärning slås och sen multipliceras med antal modeller. Men jag hittar inte den regeln, har jag hangover från 6e?
Tex en enhet med 5 wraithguard med d-scythes blir chargade. Gör de då 1d3*5 träffar eller 5d3 träffar?
D3 attacks etc
Re: D3 attacks etc
Det står under Chaos Spawns i CSM-codexet. Tror de flesta bara kör på den rulingen som en allmän konsensus när det gäller enheter med random attacks.
Däremot har jag aldrig varit med om att någon gör på samma sätt med wall of death.
Däremot har jag aldrig varit med om att någon gör på samma sätt med wall of death.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Lootas har samma på sina Deffguns också. Tror dock inte att det finns någon generell regel som säger att man alltid ska göra så.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
- Pappersbåt
Flamers of Tzeentch likaså i så fall?
Jag har alltid slått en D3 för varje gubbe när de skjuter Blue fires of Tzeentch. Jag har väl resonerat som så att det är ju varje vapens enskilda profil som används även om de råkar vara samma. Skjuter i vanliga fall två gubbar i en enhet ett vapen som är Assault 2 och en pistol med ett skott så blir det ju tre skott (dumt exempel kanske men jag tror det finns en poäng någonstans i meningen) då jag tittar på vapnens enskilda profiler.
Har jag tänkt fel?
Jag har alltid slått en D3 för varje gubbe när de skjuter Blue fires of Tzeentch. Jag har väl resonerat som så att det är ju varje vapens enskilda profil som används även om de råkar vara samma. Skjuter i vanliga fall två gubbar i en enhet ett vapen som är Assault 2 och en pistol med ett skott så blir det ju tre skott (dumt exempel kanske men jag tror det finns en poäng någonstans i meningen) då jag tittar på vapnens enskilda profiler.
Har jag tänkt fel?
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.
-
Loudhoward
På tex Rampage står det uttryckligen att man slår en för alla. För flamers i overwatch mm har jag alltid slagit separat.