inquisitor

Regelfrågor och förslag på husregler
Smurftomten

inquisitor

Inlägg av Smurftomten »

Som rubriken säger så har jag frågor om inquisitor.

1. Första frågan är ifall man fortfarande kan ha sisters of battle i grund, sm som allies och sen ytterligare en inquisitor som allie?

2. Fråga två är ifall relic liber heresius förmåga att ge inqusitior och hans enhet scout funkar ifall han joinar t.ex. sisters of battle med en dedicated rhino, får då hela enheten scout?

Max

Re: inquisitor

Inlägg av Max »

1. Beror helt på. Spelar du hemma är det bara att komma överens med din motspelare, inget mer med det, funkar enligt reglerna. På turneringar är det lite olika, vissa tillåter bara ett detatchment, de flesta två och några hur många du vill. Varje del av armén är var sitt så nej, tyvärr funkar inte den kombon på de flesta turneringar.

2. Ja.

Smurftomten

Inlägg av Smurftomten »

Tack för svaret. Har inga tankar på att spela sisters på turneringa. Dock förstod jag inte svaret helt på första frågan.

Fråga jag tänkte var ifall det räcker med en detachment med sisters för att ha både en allierad och en inqusitior.

Jonke

inquisitor

Inlägg av Jonke »

Du kan ha hur många detachments som helst. Men de flesta turneringar sätter begränsningar, ofta 1 eller 2 detachments.

Så svaret är ja.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Du kan kombinera detachments nästan hur du vill. Det enda man egentligen behöver tänka på är att man måste ha ett primary detachment. Detta primary detachment inte får vara ett allied detachment (finns säkert andra detachments som inte heller får vara primary).

Så följande är t.ex. ok:

Sisters CAD (primary) + Inquisition + Allied

eller

Inquisition (primary) + Sisters Allied

osv.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

edit; glöm vad jag skrev, jag hade helt fel.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Smurftomten

Inlägg av Smurftomten »

Tack så mycket för alla svar, nu fattar till och med sega jag hur det funkar!

Skriv svar