(av latin procrastinare, av prefixet pro-, framåt, och crastinus, till morgondagen, av cras, i morgon)
Vanemässig och kontraproduktiv senareläggning, förhalning eller undvikande av planerade handlingar, beslut och arbetsuppgifter, trots vetskap om att det kan leda till negativa konsekvenser. Man substituerar medvetet viktiga aktiviteter med alternativa aktiviteter som kanske också måste göras men som har lägre prioritet, eller som inte alls bidrar till att man uppnår sina mål.
Prokrastinering inträffar ofta när ett val måste göras mellan en större uppgift och en mindre uppgift, eller när en uppgift upplevs som obehaglig, tråkig eller koncentrationskrävande.
Jag köpte Deatstormboxen när den släpptes, men har bara målat en gubbe. En Blood Angel. I en 2nd ed låda ligger 20 Gargoyles, 1 Lictor, 1 Carnifex, 1 Hive Tyrant och lite annat blandat från en annat köp. På en hylla står en av förra Battleforceboxarna, orörd. Det var 25% rabatt..
Ovanpå den står en box med Skaven Plague Monks. 6 av 20 har blivit Kultister, de andra 14 står på kö till målning. I en annan låda ligger 6 set med FW Shrike vingar och 1 FW Death Maw som ska blir en Mawloc. Någonstans ligger också en Hordes Reik som ska bli en Lictor.
Blood Angels
Det står 5000ish poäng i ett vitrinskåp, målade för många år sedan. Tanken är att allt ska målas om, jag har gjort om 1 Landspeeder och 1 Tacticalsquad.
Deatstormboxen ska användas till att bli en 100% Death Company armé, där har jag målat en gubbe. Dessutom köpte jag en box scouter för att få troops, de ska dock målas som DC-gubbar. De plippade ur tidigt.
Eldar & Demoner
De bara står i vitrinskåpet med Blood Angels. Typ 1000p av varje. Eldar har aldrig varit på slagfältet. De skulle vara mina sidoprojektarméer för variation i målningen..
Terräng
Jag har ett halvfärdigt hus med spiraltrappa och en hel garderob fylld med saker som en dag ska bli snorhäftig terräng.
Fast nu bygger jag på något helt annat, ett djungelbräde.
Varför gör jag så här? Varför har jag så många olika projekt igång, men startar ändå fler innan de andra är klara?
Är det någon som sitter i samma båt som jag?