SVFAQ's syfte?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Flogger

Re: SVFAQ's syfte?

Inlägg av Flogger »

Vägrar stänga eller uppmana till avslut på en tråd när avslutet är en uppmaning till alkoholdrickande (som enbart förstör denna hobbyn).

Med det sagt. Fenris tillförde ingenting till gruppen, den får tillräckligt med mothugg från mig, skillnaden är att jag accepterar när jag röstats ned och accepterar en ruling. Som Röde sa, viktigare att ha roligt än att ha rätt. När Fenris efter många samtal blev avstängd ifrån gruppen betedde han sig oartigt och rent ut sagt illa. Detta ledde då till denna meningslösa tråden samt fortsättningen av föregående meningslösa fordonstråd (särskilt sist 15 sidorna av den).

Nu ber jag dig Fenris, lägg ner diskussionen, acceptera beslutet, och spela vidare och ha roligt. No hard feelings från någons sida. Njut av spelet vi alla älskar och så kanske vi ses på nästa turnering! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Fenris

Inlägg av Fenris »

Katarsis skrev:@Fenris: Det blir för mig bara tydligare och tydligare att du inte går att kommunicera med på ett vettigt sätt.
Du menar alltså på fullaste allvar att vi inte ville ha kvar dig i gruppen helt utan anledning? Jag har gång på gång försökt förklara för dig att det är din brist på regelkunskap, din oförmåga att argumentera och kommunicera, och din syn på hur SVFAQns arbete skall bedrivas som gjort att du fått lämna gruppen.
Jag har inte fått reda på någon anledning förrän nu, kanske skrev du även ner den på en lapp och gömde i din byrålåda?
Kom igen nu, 7:e chansen att ge ett exempel på när jag har brutit mot någon av dessa:
-Brist på regelkunskap
-Oförmåga att argumentera
-Oförmåga att kommunicera
-Synen på hur SVFAQ arbetet skall bedrivas.
Före den 9:e januari då jag fick det först PM:et från dig angående uteslutning.
Nej, vi har såklart pratat om det. Både från medlemmar i gruppen och från spelare har jag fått höra kommentarer som "Varför är Fenris med i FAQn", eller liknande. När jag fått tillräckligt många utav dessa kommentarer så frågade jag alla i FAQ-gruppen vad de tyckte, och här är vi nu. Hur tyckte du att vi borde ha skött det istället? Det är ju inte direkt som att vi under en längre tid snackat skit om dig bakom din rygg och smitt onda planer för att bli av med dig.
Du baserar alltså det hela på RYKTEN! Ni borde basera saker på fakta istället.
Meningen i sin helhet är för dom som inte har läst PMen: "Att jag inledningsvis skriver att det finns ett missnöje med ditt deltagande i gruppen betyder inte att det är allt jag har att säga om saken, utan det är bara en start för vad som komma skall." Grunden till detta var att Fenris tyckte att jag inte vart tydlig med vår kritik mot honom, och pekade på inledningen i mitt första PM. Jag ansåg då att jag visst vart tydlig i kritiken, och att inledningen var just det, en inledning till vad som jag sedan konkretiserar (komma skall).
Varför kan du inte konkretisera direkt när jag ber dig om det? Den enda anledningen jag ser är, att du har endast lösa grunder och försöker därför att provocera fram något, som du sedan kan hålla mig ansvarig för.
Vilka personliga påhopp? Jag har försökt att vara så konkret och professionell jag kunnat i detta och har verkligen försökt att hålla en diskussion med dig om detta. Vissa tyckte att det var bäst att bara kasta ut dig ur gruppen, men jag var rädd för att precis detta med långa publika diskussioner skulle ske.
Du menar att skicka PM till mig och anklaga mig för en massa saker som du hört via rykten, inte skulle vara personliga påhopp?
Rädd? Nej, du planerade att försöka provocera fram det. Som man sår får man skörda.
Fast varför skulle det ens behövas? Är det någon här som verkligen tvivlar på min förmåga att administrera ett forum samtidigt som jag är en del av SVFAQn? Jag har dessutom inte en mycket högre roll i SVFAQn än någon annan medlem av gruppen. Jag har just nu en utslagsröst, that's it. Att det var just jag som tog diskussionen med dig var att jag tillslut tyckte att vi behövde göra något åt situationen, det hade lika gärna kunnat vara någon annan i gruppen som tillslut tröttnade.
Jag tvivlar, och jag är säkerligen inte ensam om det. Wow, bara utslagsrösten och den som formulerar texterna i dokumentet och tillsätter/avsätter medlemmarna, nää inget speciellt med det.
Att ingen annan i gruppen reagerade som du, gav dig inte dig den minsta fingervisning om att du inte har någon som helst fakta?

Ingen tycker nog mer än jag att den här diskussionen kunde ha hanterats mycket bättre, och det är garanterat jag som kommer få skiten för det här, men med tanke på vilka "fina" rykten som redan cirkulerar där ute i 40k-Sverige, så har jag ju inget att förlora.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

daskad

Inlägg av daskad »

Asså snälla någon. SLÄPP DET. FAQ-gruppen ville inte ha kvar dig då de inte tyckte att du tillförde tillräckligt, sånt händer! Det är inte allas rätt att vara med där och om en majoritet inte vill ha kvar en i gruppen så får man helt enkelt ta det. Sluta bete dig som en paranoid 12 åring och ta det bara. Det är ingen som är ute från att provocera dig, de tyckte helt enkelt inte att ditt arbete var tillräckligt.

Sen att en person har mer makt än andra, så är de så i de absolut flesta grupper. Sen att Mattias har mycket makt ser inte jag något problem med, då det är en av de jag aldrig skulle kunna tänka mig att han använder den på fel sätt.

TL:DR - Lär dig att släppa saker, allt går inte alltid din väg.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Fenris

Inlägg av Fenris »

Jag har accepterat att jag inte är med i SVFAQ längre, det gjorde jag innan jag ens startade den här tråden.
Jag har dessutom långt innan dess accepterat att SVFAQ har en annan syn än mig på fordonsförflyttning.
Angående fordonstråden, så är den fortfarande levande, varför inte låta dem som vill få fortsätta tills det inte finns något mer att säga om det.
Jag har sett flera som har gått in och skrivit att de vill stänga ner tråden, men samtidigt som de gör det så bumpar de ju bara tråden istället. Vill man inte diskutera fordon, så är det ju bara att låta bli.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

hur kan du säga så när iaf två andra av medlemmarna från FAQ-gruppen skrivit i den här tråden och även de poängterat att det är gruppens beslut och inte Mattias? Både Tröger och Flogger har ju precis konstaterat att det har varit enhälligt beslut inom gruppen så är det inte väldigt uppenbart att det inte bara är Katarsis som "reagerat som han"? Är det inte fullkomligt synligt att det finns en grund som inte bara består av någon slags illvilja från hans sida?

Ta ett djupt andetag, fundera på varför det här har gått så här långt och försök tänka logiskt.

Fenris

Inlägg av Fenris »

Neth_Oni skrev:hur kan du säga så när iaf två andra av medlemmarna från FAQ-gruppen skrivit i den här tråden och även de poängterat att det är gruppens beslut och inte Mattias? Både Tröger och Flogger har ju precis konstaterat att det har varit enhälligt beslut inom gruppen så är det inte väldigt uppenbart att det inte bara är Katarsis som "reagerat som han"? Är det inte fullkomligt synligt att det finns en grund som inte bara består av någon slags illvilja från hans sida?

Ta ett djupt andetag, fundera på varför det här har gått så här långt och försök tänka logiskt.
Grunden som finns nu är framprovocerad. Därför vill jag ha ett exempel på något före den 9:e januari.
Får jag ett sånt exempel så är jag nöjd, jag tycker inte det är mycket begärt.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag kommer inte kopiera poster ur vårat forum. Men jag minns tydligt när cover mot grav diskuterades så var det tydligt att du inte ens visste hur vapnets regler fungerade när du uttalade dig om vår tolkning för cover/inte för fordon.

Minns även en diskussion om att eldar fjädern gjorde att man skulle göra att man får springa med en bike. Med grunderna att den regeln var mer specifik. Detta var en fråga som du lyfte helt själv och ingen på forumet som frågat efter. (För ingen tror att man ska få springa med bike)

Detta är inte menat som påhopp på dig som person, men du ber om exempel, då får du det.
Ta nu och släpp detta, för denna tråden bidrar inte till hobbyn som vi alla gillar på något sätt...

Flygmaskin

SVFAQ's syfte?

Inlägg av Flygmaskin »

Fuck you Per! Jag tänker lätt spela med en svinsnabb sparkcykel! Råcoolt ju!
Människomat, till exempel spannmål.

Fenris

Inlägg av Fenris »

@LillePer: Menar du i den här tråden?
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =4&t=12801
Visst jag kunde ha skött det snyggare, men jag hade ju rätt i sak. det där är dessutom skickat efter jag fick första PM:et, så min lojalitet till SVFAQ var ju redan försämrad.
Angående vinge+cykel så trodde jag det var meningen att man skulle kunna lösa dylika problem med hjälp av SVFAQ.
Man kan väl knappast klandra mig för att jag försöker hitta frågor som behöver klarhet.

Kanske skulle man ta och förklara sådana här "självklarheter" för nya medlemmar i SVFAQ.

Användarvisningsbild
LillePer

SVFAQ's syfte?

Inlägg av LillePer »

Nej det jag tänkte på är en mycket äldre diskussion i swefaq sektionen av forumet. Men vill som sagt inte hänga ut någon, utan mer peka på att jag ur minnet vet flera situationer då jag tycker du visat på bristande egenskaper som regeltolkare.
Klart vi ska kunna lösa problem. Men det är just saken, det är onödigt att göra en höna av en fjäder. (No pun intended) Att springa med en bike är inget som någon försökt hävda eller som har lyfts av spelcommunityn. Därför blir det konstigt när du lyfter en så självklar "ickefråga".

Men nu anser jag iaf ämnet avklarat för min del och hoppas att du gör detsamma, det leder inte någonvart utan blir bara ett spektakel.

Skriv svar