Movement och fordon

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Movement och fordon

Inlägg av Flogger »

Visst har du då rört dig längre än 6". Pivot räknas inte som en move, nej, detta innebär att du kan få snurra hur mycket som helst fram till du nått din slutgiltiga punkt 6" bort. Det innebär INTE att du får förlänga din move, det står faktiskt ingenstans i regelboken.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Flogger skrev: Det innebär INTE att du får förlänga din move, det står faktiskt ingenstans i regelboken.
Du förlänger ju inte heller ditt move. Fordonet har bara åkt 6". Sen har fordonet roterat. Det finns ingenstans i regelboken en begränsning för fordon som säger att "ingen del av modellen får komma bortanför 6" som det gör för icke-fordon.

Användarvisningsbild
Trulsante

Movement och fordon

Inlägg av Trulsante »

Men vad är det ni diskuterar? Pivot ÄR INTE MOVEMENT! Således får man pivota, åka sina inches och pivota runt igen. Man rör sig alltså inte längre eftersom pivot inte är movement!

Lägg ner nu :D
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Trulsante skrev:Men vad är det ni diskuterar? Pivot ÄR INTE MOVEMENT! Således får man pivota, åka sina inches och pivota runt igen. Man rör sig alltså inte längre eftersom pivot inte är movement!

Qft! Såhär har fordon spelats precis hur länge som helst.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Ismeno skrev:
Trulsante skrev:Men vad är det ni diskuterar? Pivot ÄR INTE MOVEMENT! Således får man pivota, åka sina inches och pivota runt igen. Man rör sig alltså inte längre eftersom pivot inte är movement!

Qft! Såhär har fordon spelats precis hur länge som helst.
Jag håller med. Så här har det vart i två editioner nu. Detta kan knappast vara en nyhet för folk.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Nej nej fortsätt. Denna tråden har varit underhållande ;)

Lite mer allvar: Är helt med Ancan* på hans fina förklaring.

*Ancagalon. Galet jobbigt namn att komma ihåg så det får bli Ancan tills jag klarar av det... Vilket lär dröja...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Hylander skrev:Nej nej fortsätt. Denna tråden har varit underhållande ;)

*Ancagalon. Galet jobbigt namn att komma ihåg så det får bli Ancan tills jag klarar av det... Vilket lär dröja...
Case in point när utskrivandet blev felstavat ;) Jag skulle kunna byta men vill ju inte förvirra fansen.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Ancalagon skrev:
Hylander skrev:Nej nej fortsätt. Denna tråden har varit underhållande ;)

Case in point när utskrivandet blev felstavat ;) Jag skulle kunna byta men vill ju inte förvirra fansen.
Är det: Anka i lagun, som åsyftas eller?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Soil

Inlägg av Soil »

Tänker jag rätt här?

En rhino börjar med bredsidan 12"-linjen, piviotar och känar in 1", kör sedan 6". Då har den fronten 7" över 12"-linjen. Men många vrider fordonen medan dom förflyttar, vilket innebär att man den slutar med bredsidan 7" över 12"-linjen.

Om man vill förflytta max och stanna med bredsidan frammåt så måste man piviota efter att man förflyttat sig klart, och således förlora 1" igen, right? Alltså blir det totala antalet tum man tagit sig framåt densamma om man står snedställd och förflyttar sig med bredsidan först, eller om man piviotar vid startlinjen, kör max och sen piviotar igen. Annat är fusk?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Precis. Man "förlorar" tum när man pivotar tillbaka.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar