Alla helt okej listor räknas på 12 och allt annat är antingen jättetrist jämfört med det som är helt okej listor eller vansinnigt roligt jämfört med det som är helt okej listor.HeadWar skrev:0-20 och medel på 12? Hur går det ihop?
Komp-riktlinjer för CSM
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
-
Silversixx
Re: Komp-riktlinjer för CSM
Förra året gick kompen från 0-30, där en medelsnäll fick 20.
Alexander Merinen
Zurken skrev:Jag tycker att kompriktlinjerna ser bra ut, men jag undrar hur kompen påverkar matchresultaten.
Turneringens hemsida skrev:Beroende på skillnaden i komp mellan motståndarna, kommer varje spelare få plus- eller minuspoäng efter varje match. Den med lägre komp får halva kompskillnaden i avdrag och den med högre får halva skillnaden i bonus.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Medianlistan bör hamna på 12. Vi känner dock att vi vill ha ett längre spann nedåt därav valde vi 12 istället för 10,5.HeadWar skrev:0-20 och medel på 12? Hur går det ihop?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Kommer man att få veta sin komp eller iaf ungefärliga komp innan turneringen eller är det först på plats som vi får veta?
Mvh. Robin
Mvh. Robin
På plats, svarar jag utan att vara en av arrangörerna.
De kommer inte att göra komp-bedömningen förrän alla listor ska vara inne, och då kan du ändå inte ändra något.
De kommer inte att göra komp-bedömningen förrän alla listor ska vara inne, och då kan du ändå inte ändra något.
Du kommer inte att få reda på den medan det finns tid att ändra listan. Och såvitt jag vet finns inga planer på att posta kompen innan konventet heller. Så det blir på plats.Neth_Oni skrev:Kommer man att få veta sin komp eller iaf ungefärliga komp innan turneringen eller är det först på plats som vi får veta?
Mvh. Robin