Ironclad med Chainfist
- Jimmy Johansson
Ironclad med Chainfist
Vilket initiative slår han på? RAW blir det ju 1 verkar det som, men samtidigt borde det ju vara ett DCCW med 2 tärningar på armor penetration
Tankar?
Tankar?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Re: Ironclad med Chainfist
Jag håller med dig.
SweFAQ? (Känns som jag säger det jävligt ofta...)
SweFAQ? (Känns som jag säger det jävligt ofta...)
här är typiskt att GW inte har tänkt sig för...
den kan byta ut sit enna dccw wapen mot en chainfist och då ha två olika speciella ccw dvs -1 attack och få i1...
Reglerna är tydliga på detta men det kan ju rimligtvis inte vara så GW har tänkt sig..
den kan byta ut sit enna dccw wapen mot en chainfist och då ha två olika speciella ccw dvs -1 attack och få i1...
Reglerna är tydliga på detta men det kan ju rimligtvis inte vara så GW har tänkt sig..
Känns som om han borde ha I1 annars hade de skrivit Dccw med 2d6 mot fordon, istället för chainfist.
Han kan aldrig ha 2 st CC-weapons. Han kan antingen ha seismic hammer, eller chain fist. Trots detta står det tydligt i codexen att han har 2+1 attacker.Nefrums skrev:här är typiskt att GW inte har tänkt sig för...
Personligen tycker jag dock att chain fisten är så pass mycket bättre att det vore galet om man inte slog sist med en sådan.
han har två dccw i grund då det står att sesmic hamer räknas som ett dccw..
Chainfist är lite bättre än Seismic Hammer mot AV13 och AV14, lite sämre mot AV10-12.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Eftersom han har en attack mindre med chainfist så är den bara bättre mot AV14.
- Jimmy Johansson
Dock så står det inget om att han förlorar den extra attacken, som han har i sina stats ifall han tar chainfist.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Det står inte ens något om att den där extra attacken är för två vapen, så vill man leka Ork-Jeppa så kan man nog hävda att den i grundutförande har fyra attacker...