Jag har en regelfråga:
Jag hade fått för mig att om använde jag mig av specialformationen Realspace Raiders detachment från Dark Eldarcodexet så fick man inte inkludera några allies från någon annan ras förutom kanske Dark Eldar. Om ens det.
Men när jag läser det nu så verkar det som att man får det. Att man får köpa allies och annat som vanligt. De bara påverkas inte av formationens fördelar?
Så min fråga i klartext är: Kan jag tex köpa en liten allierad styrka med Eldar till min Dark Eldar primary som använder sig av formationen Realspace Raiders?
Hur läser ni det?
Realspace Raiders detachment och allies?
Realspace Raiders detachment och allies?
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
Re: Realspace Raiders detachment och allies?
Realspace Raiders är precis som vilket annat detachment som helst. Så du kan kombinera ihop din armé med ett detachment Realspace Raiders med vilka andra detachments du vill (CADs, allies, andra formationer, andra codexars specialdetachments, etc).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ditt "realspace raiders detachment" får bara inkludera saker från DE faktionen eller faktionslösa enheter.
Endast dina enheter som ingår i den här formationen får formationens bonusar.
Om du har en CAD eller allierade så påverkas dem inte av formationens för- och nackdelar.
Jag ser inga hinder för att alliera in Eldar, till ett "realspace raiders detachment".
Jag tror baske mig att dina allierades "Troops" får "objective secured" till skillnad från ditt primära "detachment".
Kanske har jag missat något eftersom jag bara har ett regelutklipp från DE codexen. Det enda relevanta jag funnit är:
"All units in this Detachment must have the Dark Eldar Faction (or have no Faction)."
CAD och allierade är ju egna "detachments".
ninja'd.
Endast dina enheter som ingår i den här formationen får formationens bonusar.
Om du har en CAD eller allierade så påverkas dem inte av formationens för- och nackdelar.
Jag ser inga hinder för att alliera in Eldar, till ett "realspace raiders detachment".
Jag tror baske mig att dina allierades "Troops" får "objective secured" till skillnad från ditt primära "detachment".
Kanske har jag missat något eftersom jag bara har ett regelutklipp från DE codexen. Det enda relevanta jag funnit är:
"All units in this Detachment must have the Dark Eldar Faction (or have no Faction)."
CAD och allierade är ju egna "detachments".
ninja'd.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Skönt, tack så mycket för snabba svar boys! Det var det jag höll tummarna för.
Då kan jag behålla min DefCon lista och fram med målarpenseln
nu måste jag måla upp alla mina fast attacks 
Då kan jag behålla min DefCon lista och fram med målarpenseln
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
Skönt att du inte behöver så många färgburkar då...
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Haha. Nope. Men hmmmm. Kanske ska måla lite julmössor på Khymerorna!