Etherblade + Venom Sting

Regelfrågor och förslag på husregler
daskad

Etherblade + Venom Sting

Inlägg av daskad »

Hur funkar det med Venom Sting om man har en Etherblade på sin Plagueridden?

Venom Sting regeln säger:
Before rolling To Hit, nominate one of this model's Attacks to be made with the venom sting and roll it separatley. This Attack has the Instant Death special rule.
Ett Etherblade är AP2.

Får man AP2 på Venom Sting attacken?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Etherblade + Venom Sting

Inlägg av Katarsis »

Vad talar emot att man skulle få AP2? Modellen skall göra säg 4 AP2 attacker, modellen väljer då att ta en utav dessa attacker och gör en Venom Sting-attack av den.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad

Inlägg av daskad »

Jag antog också att man skulle få AP2, men det som gjorde mig fundersam var "nominate one of this model's Attacks to be made with the venom sting and roll it separatley"
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Hade det stått "nominate one of this model's Attacks to be made the venom sting attack and roll it separatley" så kanske det hade vart någon konstighet, men nu ser jag inte riktigt hur och varför man skulle tolka det annorlunda än att alla modellens attacker fortfarande har AP2.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad

Inlägg av daskad »

Göttigt värre!
Felix "Daskad" Thuresson

Skriv svar