Blood angels rykten

Har du hört det senaste från GW?
Apocswe

Re: Blood angels rykten

Inlägg av Apocswe »

john, red grail har Corbulo, medan reguljära präster har blood chalice... red grail och den vanliga blood chalicen ger samma bonus (+1ws). Skillnaden är att Corbulo´s ger effekt inom en 6" bubbla, medan en vanlig präst bara ger effekt till sin grupp.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Kul att Dante har fått kuligare regler nu, ser lite dyr ut men vi får väl se... -vem kommer köpa Jimmy Pihls gamla Sanguinaryguardarmé nu då? Vem är det som sitter på den nu? Ägare nummer sex?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Gonka Koff skrev:-vem kommer köpa Jimmy Pihls gamla Sanguinaryguardarmé nu då? Vem är det som sitter på den nu? Ägare nummer sex?
Min!!!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Med boken i hand kan jag konstatera att det finns en hel del trevliga justeringar. I stort sett hela armen har Furious Charge och +1 I. Både death company och Sang guard är billigare och framför allt DC känns väldigt prisvärda eftersom de har FnP och Rage och kan köpa jetpacks för 3 p/modell.

Assault squads kan köpa två specialvapen på fem man, och får en pod gratis om de plockar bort sina jetpacks. Jag tänker mig fem assault marines med två meltaguns + sergeant med två inferno pistols i en pod för 135p! Kan någon säga First blood?

Truppfordonen + Baal behåller fast och övriga kan köpa till detta för 10p.

Bikes kan köpa grav!

edit: Det enda jag egentligen inte gillar med boken är prästerna. De är HQ nu och kostar 65p i grunden för FnP till EN enhet. Det känns som att man lika gärna kan spela DC då.

Arioch

Inlägg av Arioch »

Ser helt klart intressant ut detta men behöver pillas med en del:)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

Blood Angels Terminator Assault Squad och lite till
Uppe på per-order

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Death Company: Furious Charge, Fearless, Relentless, Feel No Pain, Rage. Cannot reroll to wound rolls if a Chaplain is in the unit (that is now Astaroth’s ability). No options for Terminator Armour. WS dropped to 4. Jump Packs are +3 points per model. No limit on how many melee or pistol weapons you upgrade (but no access to grav). Max 15 per squad. Can have multiple squads.

Betyder detta att man kan ha dubbla puffror på sina DC och tillskansa sig den gamla bonusen?

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Svar ja, dubbla puffror o +1 attack för 2 ccw. Blir en dyr enhet dock.

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Gunslinger regeln där man kan skjuta 2ggr i en runda kickar inte in? Eller?

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Du kan inte ha dubbla pistoler på DC. Det är den vanliga formuleringen om att du kan "replace your bolt pistol with one of the following".

Skriv svar