Tervigons termagaunts
Tervigons termagaunts
Ger dem VP eller ej? De räknas som vanliga termagaunts utan uppgraderingar men det står inte specifikt att dem ger bort VP, vilket innebär att man skulle vara tvungen att hålla reda på antalet som spawnas ut.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Re: Tervigons termagaunts
Eftersom GW allt mer går ifrån VP så tror jag inte det är så konstigt om de inte gör det.
Alexander Merinen
- speedfreek
Och hur mycket Kill Points hinner Parasiten/Tervigon skita ur sig på sju rundor....
Eftersom de står att de är "identical in every way" till en vanlig termagant-squad och vanliga termagants ger VP så borde de också ge VP och KP.
Men hur mycket VP då? "Samma som en vanlig enhet"? I så fall måste man ju hålla reda på storleken på alla spawnade enheter, dess poängkostad och så vidare.Mortarion skrev:Eftersom de står att de är "identical in every way" till en vanlig termagant-squad och vanliga termagants ger VP så borde de också ge VP och KP.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ja men det är väl inte så svårt? Bara att skriva till på listan varje gång det blir en ny enhet.Katarsis skrev:Men hur mycket VP då? "Samma som en vanlig enhet"? I så fall måste man ju hålla reda på storleken på alla spawnade enheter, dess poängkostad och så vidare.Mortarion skrev:Eftersom de står att de är "identical in every way" till en vanlig termagant-squad och vanliga termagants ger VP så borde de också ge VP och KP.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag håller med om att man får skriva upp hur stor varje enhet blir och räkna VP utifrån det.
Exactamundo!Katarsis skrev:Men hur mycket VP då? "Samma som en vanlig enhet"? I så fall måste man ju hålla reda på storleken på alla spawnade enheter, dess poängkostad och så vidare.Mortarion skrev:Eftersom de står att de är "identical in every way" till en vanlig termagant-squad och vanliga termagants ger VP så borde de också ge VP och KP.
- speedfreek
Och om man tycker det är för svårt kan man ha många små färgkodade enheter,
så man bara "kan" ställa ut enheter som är en liten och praktisk lätträknad poängmängd.
så man bara "kan" ställa ut enheter som är en liten och praktisk lätträknad poängmängd.
Kapar en död tråd.
Innebär det att Parasite of Mortrex's rippers inte ger VP/KP? *duckar för RAW vs RAI ligan*Mortarion skrev:Eftersom de står att de är "identical in every way" till en vanlig termagant-squad och vanliga termagants ger VP så borde de också ge VP och KP.