Håller på med ett Elysian projekt och vissa av modellerna (snipers, meltagunners) är ju i liggande position och till dessa modeller så skickar forgeworld med 60mm baser och verkar mena att två modeller ska monteras på de baserna.
Jag tycker det verkar konstigt, att två spelmässigt separata modeller ska monteras på samma bas, finns det ens regler för det?
så jag tänkte att eftersom man får med både 60mm och 25mm baser så kanske man kan montera även dom liggande modellerna individuellt på 25mm baser. Men då till nästa problem, modellerna får ju inte plats på basen..... benen, armar och vapen sticker ju långt utanför baskanten, så det blir svårt att ställa dom i baskontakt med någon annan modell (för deepstrike eller assault). samt att det ser riktigt dumt ut när halva gubben ligger och verkar simma torrsim i luften.
Så hur tycker ni att jag ska göra här, montera specialvapen gubben tillsammans med en "spotter" på den stora baserna man får med och hantera den stora basen som två separata modeller eller försöka hitta någon annan bas där de liggande gubbarna passar?
Jag har sett att andra har monterat liggande elysians på bike baser, men det blir också rätt skumt med deepstrike och liknande (svårt att göra en cirkel med avlånga baser)
Nån som har någon ide?
Elysian special weapons/snipers, flera modeller på samma bas
Re: Elysian special weapons/snipers, flera modeller på samma
bikebas skulle jag nästan rekommendera ändå, är bara att se till att ha den modellen i den yttre ringen så blir det inga problem för deep striken. Alternativt, om du orkar, ta en fantasy 25mm bas, dela på en 40k 25mm bas och kila in fantasybasen mellan de två halvorna (har för mig det var vad elysian-spelaren här gjorde förut)