Nya basstorlekear för 40K

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
L3go

Re: Nya basstorlekear för 40K

Inlägg av L3go »

VA?! Ett företag som hittar på sätt att tjäna mer pengar?
Jag antar att vad de än gör så är det någon som stör sig.. :roll:
(Detta är inget trollande, utan min erfarenhet av snart 20 år i hobbyn)

EDIT: Med detta sagt, är det en ödets ironi att detta kommer när jag står i begrepp att basa om alla mina modeller? :? You read my mind, GW...
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag har svårt att tro att det är för att tjäna pengar utan jag tror snarare att det är designavdelningen som helt enkelt tyckte att det skulle vara snyggare med vissa gubbar på mellantingbaser och sen har de bussat sina jurister på att hitta en storlek som inte är patenterad med den formen.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

L3go skrev:VA?! Ett företag som hittar på sätt att tjäna mer pengar?
Jag antar att vad de än gör så är det någon som stör sig.. :roll:
(Detta är inget trollande, utan min erfarenhet av snart 20 år i hobbyn)

EDIT: Med detta sagt, är det en ödets ironi att detta kommer när jag står i begrepp att basa om alla mina modeller? :? You read my mind, GW...
Ett annat option är ju att designa modeller som passar på befintliga baser.......

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ett annat vore ju att börja sälja temade plastbaser om de ville tjäna lite extra.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Röde skrev:Ett annat vore ju att börja sälja temade plastbaser om de ville tjäna lite extra.
De hade sålt i mängd!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Röde skrev:Ett annat vore ju att börja sälja temade plastbaser om de ville tjäna lite extra.
I sanning. Basningsmaterial är väl numera den enda hobbyprodukt GW säger åt oss att göra själva (eller köpa från andra företag). Nog bara en tidsfråga innan GW inser detta.

Hoppas bara att dessa baser blir utan arméspecifika detaljer. Ser mycket konstigt ut när en modell har tyranid-klo på sin bas (Yriel) medan resten av armén bara har lite gräs och grus. Värst är nog gamla vanguard veterans där alla modeller har olika temade baser.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

NilssonHarHund skrev:
I sanning. Basningsmaterial är väl numera den enda hobbyprodukt GW säger åt oss att göra själva (eller köpa från andra företag). Nog bara en tidsfråga innan GW inser detta.

Hoppas bara att dessa baser blir utan arméspecifika detaljer. Ser mycket konstigt ut när en modell har tyranid-klo på sin bas (Yriel) medan resten av armén bara har lite gräs och grus. Värst är nog gamla vanguard veterans där alla modeller har olika temade baser.
Vore fräsigt om de kunde släppa en uppsättning med ex. rubble och imperiesymboler på, en med Eldartema osv.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Röde skrev:
NilssonHarHund skrev:

Vore fräsigt om de kunde släppa en uppsättning med ex. rubble och imperiesymboler på, en med Eldartema osv.
Helt klart! Viktigast dock att det finns neutrala i stil med plastborden som kan få olika effekt genom att bara målas olika. Måla i vitt och grått för snöbas eller nyanser av ljusbrunt för öken osv.

Samtidigt skulle jag vilja se arméspecifik terräng. Alla strider sker förmodligen inte på söndersprängda imperievärldar.

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Någon annan som bläddrat i BA boken och sett att det är blandat med basstorlekar på olika units? Många står på de nya men devastators och assault marines står på sina gamla. Kan man kräva ombasning då?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

lonestar skrev:Någon annan som bläddrat i BA boken och sett att det är blandat med basstorlekar på olika units? Många står på de nya men devastators och assault marines står på sina gamla. Kan man kräva ombasning då?
Som sagt, basen de kommer med om du köper dem, den ska du ha.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar