Vad använder ni för att kapa av plastbitar ?
Re: Vad använder ni för att kapa av plastbitar ?
och sköter pinningen med slagborr.
Pelarborr funkarAncalagon skrev:och sköter pinningen med slagborr.
En bild säger mer än 1000 kaniner
köpte mig GWs hobbysåg, funkar riktigt bra, tack för tipsen 
Hmmm... GWs såg verkar ha utgått ur sortimentet. Nån som har erfarenhet av Army Painters motsvarighet?
Duger inte rakbladskniv eller klipptång så får man väl ta till sekatören. Räcker inte det så kanske man ska kolla på en plåtkapare, jag tror vi hade en sådan på gymnasiet, ca 1 meter lång kniv som satt fast i arbetsbänken, funkar bra för platta former, för mer avancerade former kan man ju fylla ut med gips innan man kapar.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Mja mja i detta fallet är det snarare små gubbs. Ser framför mig att det går fort men inte riktigt precisionFenris skrev:Duger inte rakbladskniv eller klipptång så får man väl ta till sekatören. Räcker inte det så kanske man ska kolla på en plåtkapare, jag tror vi hade en sådan på gymnasiet, ca 1 meter lång kniv som satt fast i arbetsbänken, funkar bra för platta former, för mer avancerade former kan man ju fylla ut med gips innan man kapar.
Ska magnetisera mina bikes tänkte jag så jag kan switcha mellan grav & plasma. Men tröttnade efter en timmes sågande med kniven. Plasmorna sitter fast upp över hela armen. Får testa värma kniven enligt tidigare tips.
Modellsåg fixade biffen. Tog ca 5 minuter