Lite knepig ämnesrad, men för att förtydliga.
Jag kör Eldar och tänkte överaska mina motståndare med lite Malefic trolleri.
Jag har en klick Daemonettes och var på väg att fixa lite seekers och kanske någon keeper of secrets. Men det känns rätt skumt att trolla fram sin värsta fiende, även om Dr. Phil gärna vill att man ska möta sina demoner..
Skulle det bli jättekonstigt att byta ut Daemonettes mot dryader, Fiends mot Treekin eller Keeper of Secrets mot en Treeman eller Ultraforges Treewoman?
Tänkte om man kunde fluffa till det att Eldar frammanar trävålnader.
Det lät lite kul i tanken men nu när jag läser vad jag skrivit så vet jag inte. Magiska träfolk är ju inte så 40k:iga precis..
Funderingar Träfolk istället för Demoner till Eldar
-
Laughing God
Funderingar Träfolk istället för Demoner till Eldar
"Then the Glitter Hit the Fan…"
Re: Funderingar Träfolk istället för Demoner till Eldar
Hade sagt att det är helt okej. Tror till och med jag sett ett antal demon-konverteringar baserade på trä-andar från fantasy, de ser ju inte direkt sympatiska ut från början.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
-
Silvertejp
Jag hade en liknande tanke fast med träd som olika sorters wraiths wraithguards, wraithlord, wraithknight och nya spirit hosts modellerna som horrors. Så jag tycker det är ball! Kör!
-
Laughing God
Nice, man får kanske prova ändå. Kör med Mymeara på snöbaser, så det hade varit lite coolt med vintertemade träd.
"Then the Glitter Hit the Fan…"
- NilssonHarHund
Coolt! [approved-stämpel]
Det blir ju "asacoolt" som min dotter skulle sagt. Kör på!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk