::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

Inlägg av keiko76 »

Efter att ha köpt ett stort parti chaos mariner med massa plaguemarines beslöts det att nu ska banne mig göras en armé som är nurgle MEN INTE ful-grön.
Sen några år tillbaka hade jag sparat ett gänh pyttesmå snäckor för att göra snygga baser, dem hittade fram och nedan följer resultatet.

Efter flera publiceringar på facebooks stora warhammer 40K grupp bad jag medlemmarna om namnförslag, det vinnande budet blev Rotten Reef, på latin Leus Scopulus.

Början på plaguemarines
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20130929_164858.jpg[/image]

[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20130929_164926.jpg[/image]

Börjar få färg...
Tanken var att måla dem snabbt och samtidigt få ett snyggt resultat. Efter att den gråa basen var lagd målade jag vissa detaljer som det gröna på deras shoulderpads. Allt som var metal målades brunt. Sen dabbade jag orange för att få rosteffekten.
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131022_002001.jpg[/image]

För att åstadkomma effekten av att smuts har jag använt små skumpenslar från Panduro, det är en pinne med en "foam" topp som blir som en pensel. Jag tar yttligt med färg och sen "dabbar" jag på modellen.
Efter själva smutsningen washades varje model med sepia, lila och lite grönt. Alla washades samtidigt för att skapa färgskiftningar. Sist highlightade jag med silver där metal finns. Med andra ord finns INTE några highlights gjorda på modellerna (förrutom vapnerna)
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131022_002405.jpg[/image]

Grabbarna måste åka med stil.
Här ser ni hur jag har byggt upp grundfärgen med airbrush. Det är tre toner grått där jag avslutar med ljusast.
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131117_200521.jpg[/image]

Close up
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131117_200538.jpg[/image]

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: ::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

Inlägg av Ismeno »

Häftigt!
Mycket Nurgle på G runt om i landet, mest poppis CSM?


Sent from my iPhone using Tapatalk

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: ::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

Inlägg av keiko76 »

Arbetet fortsatte med att The lord of flies värvade en mäktig demonprins.

[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131126_235608.jpg[/image]

Insåg ganska omgående att vingarna inte skulle bli lätta att få dit och att det krävdes en hel del GS arbete.
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131126_235546.jpg[/image]

Hjälmen är från talos painengine och hans black mace från ogre kingdoms. Förutom det och några små snäckor så var det inga fler konverteringar. Demonprinsen för 40K är i min mening en fantastisk model och fler kommer det bli.
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131126_235553.jpg[/image]

Dags för färg; grunden las med airbrush varpå en intensiv whetering process följde.
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131203_235509.jpg[/image]

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: ::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

Inlägg av keiko76 »

Här är ett exempel på ordningen saker målades. Först en grund av olika grå nyanser. Sedan penselmålades all metal med brunt. Det svåra var att akta den "grå" rustningen från att få felaktigt med brunt då det skulle förstört grunden och i princip behöva börja om från början.
5 bikes med diverse orkbits med två meltor. Detta joinades av en lord med fist.

[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131126_235755.jpg[/image]

Självklart måste plaguemarines ha transporter. (Horrors framför byggda på bloodletter och kroottdelar)
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/20131031_003605.jpg[/image]

Tanken med armén var att hålla sig till temat med korall och snäckor, senare hittade jag faktiskt korallsand som jag limmade på och washade endast med lilla för att ge känslan av ägg och små molusker som växer på dem.

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: ::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

Inlägg av keiko76 »

Den nästan färdiga armadan. Det som påbörjats är 5 terminators och 7 raptors (ej med på bild).
Även en Blightdrone som är ofärdig finns med (I skrivandets stund är den klar och bilder i demonbloggen kommer snart)

[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222046-1.jpg[/image]

[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222053-1.jpg[/image]

Här ses en sorcerer på bike ofärdig tyvärr.
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222058.jpg[/image]

[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222109.jpg[/image]

3 Obliterators, först tänkta till en annan arme´men fick plats i denna.
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222115.jpg[/image]

Lite frihand, tyvärr inte min starka sida.
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222133-1.jpg[/image]

Rhino med det lila äggen
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222144.jpg[/image]

Äkta gotländska snäckor
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222204.jpg[/image]

Dessa killar tog en gång 13-15 FnP på raken, en viss Tauspelare slet sitt hår.
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222212.jpg[/image]

Chaos lord på bike med fist
[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222223.jpg[/image]

Ofärdig sorcerer. Tänkt att joina bikeenheten eller spawns och rullar på biomancy, Telepathy är nice med (spawns med invisibility, ohh yeah)

[image]http://i233.photobucket.com/albums/ee47/keiko76/2014-07-29222233.jpg[/image]

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: ::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

Inlägg av keiko76 »

Utbyggnation sker.

Har påbörjat en till 7:a med två flamers och en sergant med fist som ska åka i Raidern.

Går nu i tankarna att ge dem 2 vindicators .

Listan är nu:
Bikelord, MoN, fist, sigil, blightgrenades 155

7 PM, 2 plasma 198
Rhino, dozer 40
7 PM, 2 plasma 198
Rhino, dozer 40
7 PM, 2 flamer, fist 203

5 bikes, MoN, 2 melta 160

Landraider, dozer, dirge 240
Vindicator, dozer 135
Vindicator, dozer 135

Går in på ca 1500

Till 1850 går en till 7:a in med 2 meltor och 5 Terminators. alternativt en sorcerer på palanquin.
Bilder kommer....

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: ::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

Inlägg av frigobben »

Ser mycket trevligt ut Oscar, men det vet du att jag tycker. :)

Jag har också dubbla Vindicators ihopmonterade till mina nurglegubbar. :)

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: ::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

Inlägg av keiko76 »

Tack Gobben!!

Det är kul med Nurgle eftersom man kan göra mycket med det!!

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: ::: Leus Scopulum ::: Nurgle Theme army

Inlägg av keiko76 »

Dags att börja uppdatera vad som händer i korallrevet.

På g:

7 raptors
5 Terminators
7 Plaguemarines med flamer/fist

Plannerat:
Chaos spawns

Bilder kommer...

Skriv svar