Lite Dark Eldar rykten...
Re: Lite Dark Eldar rykten...
@Loudhoward: jag har ingen aning. Jag bara kastade ut mig vad jag tror är en medveten taktik från GW's håll. Oavsett vad många tror och tycker så ter det sig allt tydligare att GW insett att de behöver lägga upp en taktik för att klara sig.
Huruvida detta är en framgångsrik taktik eller inte lämnar jag åt historieböckerna att skriva om.
@sefiii: jag förstår inte riktigt vad du menar.. Förtydliga gärna.
Huruvida detta är en framgångsrik taktik eller inte lämnar jag åt historieböckerna att skriva om.
@sefiii: jag förstår inte riktigt vad du menar.. Förtydliga gärna.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Nu har jag läst igenom DE codexet...
Jag måste säga att jag ändå är rätt imponerad. Eller imponerad kanske är fel ordval men jag tror utan att ha spelat nya codexet så har nog Dark Eldar blivit bättre!
Vi fick inte en enda ny enhet, men de flesta har blivit lite bättre. Poängkostnader har gått ner och många onödiga missar från förra codexet har fixats.
Många föremål och uppgraderingar har blivit sämre, men mestadels marginellt. Vissa har blivit bättre förståss... Man kan nu dessutom köpa Venoms och Raiders som fast attack! Så Eldar kommer bli glada, Striking Scorpions eller andra Eldar närstridskillar som startar i Raider
Ja tack
Courten är spelbar, du kan ha en enda Sslyth som börnar runt i en venom alldels själv. Detsamma kan en Archon göra (!). Beastmasterenheterna har nerfats men är ändå bra. Man kan köra en billig 12 manna med Khymeror och några beastmasters för 120p, eller dundra på med 10 Clawed Fiends och två beastmasters för 320p... Den pucklar på rätt bra!
Hellions blev sämre igen men gick ner till 13p styck så de kan vara spelbara. Reavers känns bättre numera trots att de blev av med sin bladevaneattack. Scourges kommer bli vanliga i armeerna nu när Ravagers tog en hit...
Så i överlag en förenklad streamlinead codex skulle jag säga. Vilket är på gott och ont. En sak som är skön är att upplägget i codexet är ändrat! Inget mer med all info på två platser i boken om en enhet. Att är på en sida nu.
Jag tror armen kommer göra bättre ifrån sig nu, framförallt med Coventillägget och kanske en Vectspecialare runt knuten. Och vem vet, det kanske kommer en Wychecult bok också...
Jag måste säga att jag ändå är rätt imponerad. Eller imponerad kanske är fel ordval men jag tror utan att ha spelat nya codexet så har nog Dark Eldar blivit bättre!
Vi fick inte en enda ny enhet, men de flesta har blivit lite bättre. Poängkostnader har gått ner och många onödiga missar från förra codexet har fixats.
Många föremål och uppgraderingar har blivit sämre, men mestadels marginellt. Vissa har blivit bättre förståss... Man kan nu dessutom köpa Venoms och Raiders som fast attack! Så Eldar kommer bli glada, Striking Scorpions eller andra Eldar närstridskillar som startar i Raider
Courten är spelbar, du kan ha en enda Sslyth som börnar runt i en venom alldels själv. Detsamma kan en Archon göra (!). Beastmasterenheterna har nerfats men är ändå bra. Man kan köra en billig 12 manna med Khymeror och några beastmasters för 120p, eller dundra på med 10 Clawed Fiends och två beastmasters för 320p... Den pucklar på rätt bra!
Hellions blev sämre igen men gick ner till 13p styck så de kan vara spelbara. Reavers känns bättre numera trots att de blev av med sin bladevaneattack. Scourges kommer bli vanliga i armeerna nu när Ravagers tog en hit...
Så i överlag en förenklad streamlinead codex skulle jag säga. Vilket är på gott och ont. En sak som är skön är att upplägget i codexet är ändrat! Inget mer med all info på två platser i boken om en enhet. Att är på en sida nu.
Jag tror armen kommer göra bättre ifrån sig nu, framförallt med Coventillägget och kanske en Vectspecialare runt knuten. Och vem vet, det kanske kommer en Wychecult bok också...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
Är inte det en röd tråd genom alla nya codexar? Inte så mycket nytt, och snarare sänkningar av poäng än höjningar av stats? Det betyder fler modeller på brädet för varenda armé som får ny bok.benmannen skrev: Vi fick inte en enda ny enhet, men de flesta har blivit lite bättre. Poängkostnader har gått ner
Plus att något fetstort apcoolt som bara måste köpas adderas, typ Stompas, Flyers och Knights.
Well played, GW, well played.
Så jag har hört att de kan ta 3 MCs per heavy slot nu...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Loudhoward
1-3 Talos eller 1-3 Cronos. Går ej att blanda dem (formation i Supplement men det är en annan femma)Excessus skrev:Så jag har hört att de kan ta 3 MCs per heavy slot nu...
Talos går loss på 120p och Cronos på 100p. Båda har blivit dyrare men har FnP i grund nu. Deras problem har dock alltid varit att de är så långsamma.
Inget problem när man möter dem med CSM som inte har tillräckligt med skytte för att ta hand om dem på range i vilket fall som helst.Loudhoward skrev:Deras problem har dock alltid varit att de är så långsamma.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
kan en archon joina en sån grupp? Isf kan man ju deepa dem med nya portalen 
Har inte MCn blivit exkluderade från saker man kan joina i sjunde?
edit: hursom så är det, från vad jag läst att folk säger att de har för stats, nedrans mycket bättre än carnifexar.
edit: hursom så är det, från vad jag läst att folk säger att de har för stats, nedrans mycket bättre än carnifexar.
Ja' än't bittä'!
-
Loudhoward
Nej. MEN det ska tydligen komma en formation som består av 1 Haemonculus, 1 Talos och 1 Cronos i en enhet. Här skulle man (om det inte finns en restriktion i själva formationen) kunna fixa en portal och deepa.Neth_Oni skrev:kan en archon joina en sån grupp? Isf kan man ju deepa dem med nya portalen