Haywire
- The Gretchin
Haywire
Slår man på tabellen för varje träff eller är det max en gång per modell?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Re: Haywire
Om du kastar en haywire granat i skjutfasen är det dock bara 1 hit (som med krak grenades) och 1 slag på tabellen. I närstrid är det 1 per hit.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- The Gretchin
Jag omfraserar frågan lite: om en modell har regeln Haywire på sina attacker (Killteam) kan man då slå flera gånger på tabellen med den enskilda modellen?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
En granat per modell som har granaten i närstående.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
- The Gretchin
I Killteam ger man enskilda modeller specialregler, däribland Haywire. Jag vet att man bara får kasta en HaywireGRANAT per modell, men om ens ATTACKER har Haywire-regeln får man då slå två gånger på tabellen om man träffar med två attacker?Newyn skrev:En granat per modell som har granaten i närstående.
Helmer Jonelid
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Självklart får man det.The Gretchin skrev:I Killteam ger man enskilda modeller specialregler, däribland Haywire. Jag vet att man bara får kasta en HaywireGRANAT per modell, men om ens ATTACKER har Haywire-regeln får man då slå två gånger på tabellen om man träffar med två attacker?Newyn skrev:En granat per modell som har granaten i närstående.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- The Gretchin
Tack. Jag visste inte hur wordingen såg ut. Men jag litar på SM-mästaren.DHettNeck skrev:Självklart får man det.The Gretchin skrev:I Killteam ger man enskilda modeller specialregler, däribland Haywire. Jag vet att man bara får kasta en HaywireGRANAT per modell, men om ens ATTACKER har Haywire-regeln får man då slå två gånger på tabellen om man träffar med två attacker?Newyn skrev:En granat per modell som har granaten i närstående.
Helmer Jonelid