Lite Dark Eldar rykten...

Har du hört det senaste från GW?
Loudhoward

Re: Lite Dark Eldar rykten...

Inlägg av Loudhoward »

Lite mer "info"

http://shitedwarf.blogspot.co.uk/2014/0 ... mages.html

Vect är definitivt borta. 3 special characters kvar. Lelith, Drazar och Urien.

Urien trillar in på 5w nu, Haemy verkar ha fått statline från gamla Ancieny Haemy.

Shadow FIelds har blivit ändrade. Dyrare att köpa MEN när de poppar så har du fortfarande 2++ resten av den phase. Dvs du 2++:ar allt skytte så länge du inte ID:as.

Wyches har inte längre HWG på samma sätt. Endast en HWG kan kastas även i assault. Kostar 10p

Warriors 8p stycket

Reavers har inte Blade Vanes längre utan får någon form av HoW istället. Kostar nu 16p stycket.

Flickerfields endast för Venoms och Nightshields är ändrade till Stealth istället OCH blir dyrare.

Huskblade är ändrat. AP3 men minns ej exakt hur det funkar.

WWP ska funka även för allies.

Alla transporter har tillgång till Deepstrike inherently nu. Inte längre Duke/upgrade beroende.

Ravagers dyrare. ~120

Deep strike på en enhet fire dragons eller wraithguards eller något annat skoj utan scatter. Om Knights blir vanligare kommer dessa kombinationer bli intressanta men känns lite som att codexen är balanserad med allies in mind. Inte att den nödvändigtvis är dålig. Ju mer jag läser desto mer tycker jag att de bara ändrar saker, något nerfas och ngt annat buffas. Trist att Duke, Baron och Vect tas bort, men känns kanske inte osannolikt att Vect kan släppas som ett supplement eller något i ett senare skede.

Många nypor salt på allt. Men ser lite mindre dåligt ut nu för min del ju mer jag ser.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Hade hoppats att vect skulle få en ny figur, något i stil med tantalus, samt vara LoW.

Är poison skyttet kvar!? :o
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

benmannen

Inlägg av benmannen »

Det där låter ju hoppfullt igen Loudhoward. Ju mer jag hör desto mer undrar jag inte om de kanske har fått till en synergiarme till slut! Det här kanske kommer bli bra!

16p Reavers, 16p Scourges, 13p Hellions och 8p Warriors... Det kommer bli många kroppar på plan... Transports verkar kosta typ samma, men Ravager och flygare är dyrare...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Loudhoward

Inlägg av Loudhoward »

Flogger skrev:Hade hoppats att vect skulle få en ny figur, något i stil med tantalus, samt vara LoW.

Är poison skyttet kvar!? :o
Mig veterligen är det så. 4+ Poison på alla vanliga bössor. Splinter Cannons blir Salvo istället för Heavy/Assault och blir lite dyrare. Så det lär bli ännu viktigare med venoms nu när andra poison alternativ blivit sämre. Trueborns etc.

Värt att notera är att gunboats kommer bli läskiga. Splinter racks ger nu re-roll på ALLA poison weapons. Poisonbåtar deluxe.
benmannen skrev:Det där låter ju hoppfullt igen Loudhoward. Ju mer jag hör desto mer undrar jag inte om de kanske har fått till en synergiarme till slut! Det här kanske kommer bli bra!

16p Reavers, 16p Scourges, 13p Hellions och 8p Warriors... Det kommer bli många kroppar på plan... Transports verkar kosta typ samma, men Ravager och flygare är dyrare...
Tror tom att Raiders blir marginellt billigare. 55p är vad jag sett och venom blir kvar på 55p. Ravagers dyrare gillar jag faktiskt inte då den redan nu är sådär. Den var bara "auto include" för att alternativen var sådär. Dyra flygare och Taloi. Dock ska det bli intressant att se hur Taloi blir. Enligt ryktena så är det 3 attacker på Talos och prisökning till 120p, men man kan kombinera ihop 3st Talos/Chronos på en slot. Talos ska ha FnP base men ingen PfP och Chronos buffar FnP med ett. Dvs Du kan ha en 340p HS slot. 3 wounds var, T7. 3+/4+FnP. Vet inte vilka vapen osv de har men det KAN vara intressant nog att vandra över brädet i hopp att man kommer fram!

kraftman

Inlägg av kraftman »

Ninjad..

Flogger, du griper efter halmstrån ;)

Det är klart poison finns kvar ! Annars hade folk nog klagat..ännu mer !

Dina monster kommer vara lika rädda som förut :P

Däremot kommer man se mer Venomspam och färre raiders utan FF.. Nightshields funkar ju inte mot serpentspam och ignore cover.

Jo, enheterna blir billigare men det gäller att få fram dom också. Wyches blir ju inte alls lika bra mot fordon med en HW-granat för 10 p mot 5st som förut. Det blir ju inte alls lika effektiva mot fordon utan Furious charge och då får man vänta några rundor..om dom lever så länge.

Det blir nog spam på Scourges och Mandrakes som standard..beroende på vad lansar kommer kosta i kabalite squads.

Loudhoward

Inlägg av Loudhoward »

kraftman skrev:Ninjad..

Flogger, du griper efter halmstrån ;)

Det är klart poison finns kvar ! Annars hade folk nog klagat..ännu mer !

Dina monster kommer vara lika rädda som förut :P

Däremot kommer man se mer Venomspam och färre raiders utan FF.. Nightshields funkar ju inte mot serpentspam och ignore cover.

Jo, enheterna blir billigare men det gäller att få fram dom också. Wyches blir ju inte alls lika bra mot fordon med en HW-granat för 10 p mot 5st som förut. Det blir ju inte alls lika effektiva mot fordon utan Furious charge och då får man vänta några rundor..om dom lever så länge.

Det blir nog spam på Scourges och Mandrakes som standard..beroende på vad lansar kommer kosta i kabalite squads.
Tror du har rätt om Scourges och Mandrakes. 120p för 4st Heatlances. Visst det är en suicide enhet. Men det passar i Dark Eldar glasshammer stilen! GO big or go home!

Lansarna ska enligt rykten kosta 5p för raiders/ravagers som kommer med disintegraters stock. Värt att notera är att Aerial Assault eventuellt ryker. Så mycket för våra "snabba" fordon som måste snigla sig fram i 6inch/turn för att få skjuta fullt.

En del ändringar känns väldigt underliga. Är inte säker på att boken de facto är sämre eller bättre än förut men vissa ändringar känns underliga. Nerfa Ravagers på ett sätt som inte är in line med fluffet (Aerial assault bort) och tydligen AV10 med. Kostar en Dark Lance Ravager 120p nu finns det väldigt liten anledning att någonsin ta den över bättre och billigare Eldar-alternativ.

Bara att hoppas att summa summarum inte är för åt hvt så. +/- 0 så är jag nöjd trots att jag givetvis hade önskat en massa buffar ;)

sefiii

Inlägg av sefiii »

Jag måste undra varför Drazhar är kvar, tror aldrig att jag har sett någon spela honom, är det ett stort krav efter en Tanky incubus i DE spelar fanbasen?

Jag menar, visst, strömlinjeformat så behöver alla Codex en tank enligt GW. men still.......gimme back sliscus ;_; Eller ännu bättre, modellera Sathonyx

När tror ni att vi får Dataslate "big-pimpin'-vect" Släpper basen och micken turen han kommer in,gyllene Dais of destruction och en regel som gör att blir rädda för hans swagger?

Eller bara, ni vet, en LoW Vect som kostar litet extra. Är jag seg eller är DE det enda kodexet som inte har en LoW i sitt base codex=?
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Drazhar är kvar pga att det finns modell, och fluff. Thats it. Sen hur han är i nya codexen vet jag inget om :)

sefiii

Inlägg av sefiii »

Ancalagon skrev:Drazhar är kvar pga att det finns modell, och fluff. Thats it. Sen hur han är i nya codexen vet jag inget om :)

Fair 'nuff. Bättre får man hoppas. Jag tycker alltid att "darting strike" ser lite väl underwhelming ut på papper.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

benmannen

Inlägg av benmannen »

Hittade lite mer godsaker över på Bell of Lost Souls:

HQ
Haywire grenades only for characters

-No vect
-Archon armour 5+, no ap2 board or bike, only boosts PfP turn number when fielded in the new DE detachment which also grants 5+ cover save for Troops and 6+ cover save for everything else on the first turn but only if Night Fight
-Succubus has option of AP2 weapon
-Hemie: 70, +1 to the pfp turn if there is a heamie in the unit.
-Drahzar: 190, EW, Rampage, +1A for every 6 to wound, Incubi get +1 WS if Drahzar is in the unit.
-Lilith: 150, Rampage, No armour saves agaist her close combat attacks, rerolls to hit and to wound in close combat
-Court: Llamean 10, Ur ghul 15, Medusae 25, Sslyth 25

Units
Haywire grenades only for characters

- Harlequins are gone from the codex

-Scourges: 16 points each, 4 weapons allowed

-Incubi: 20 points, ap 2 init order, no grenades no upgrade powers

-Reavers: 16 points each, can leave combat, save is still 5+, no longer attack while moving, now bladevanes are improved HoW. all HoW attacks are Rending, base is 1 S4 hit, Caltrops D6 S6, Grav is 1 S4 Concussive.

-Witches: 10 points. NO haywires.

-Kabalites: 8 points

-Talos: 120, units of 1-3, fnp stock no pfp. 3 attacks. Chain flails only give shred.

-Cronos: 100, units of 1-3, Spirit Probe now improves FnP of all Dark eldar in 6" by 1 to a max od 4+

-Mandrakes: 12, lost 5++ baleblast s4 ap4 18” assault 2 soulblaze

-Hellions: 13, no grenades

- Beasts: Khymeras S4/T4, Flocks WS2 A4 W3, Fiend WS3, W3. Max size of 12.

-Trueborn 1 pt cheaper, min size 5 no carbines. NO haywires.

-Wracks elite no improvement, 1 special/5 models
grots 35/model, FnP

- Bomber is 160 points + cost of missiles

- Ravager more expensive lost aerial assault. Raiders and Ravagers come with dissis. Dark lances + 5 points

-Venom almost same cost, cannot take +1 stealth

-Razorwing fast attack, 130 with dissis, +10 for dark lances, void mine is 5” blast

-NO lord of war

Combat drugs
1: +1A
2: +1S
3: +1I
4: +1T
5:+1 WS
6: +1Ld

Power from Pain
Turn 1:Nothing
Turn 2: FnP 6+
Turn 3: FnP
Turn 4: Fnp, Furious Charge
Turn 5: Turn 4 + Fearless
Turn 6+: Turn 5 + Rage
(+1 to turn if haemon in the unit)

Weapons:
- Huskblade ap3, cheaper, not a relic

- Hex Rifle inflicts ID on Precision Hits got cheaper

- Soul Trap gives +1s for each usnaved wound inflicted in a challenge

- Phantasm GL works like TGL, shorter range. Doesn’t work on ATSKNF

- Ossefactor is assault 1, fleshbane, ap2. If something is killed then the victims unit get d6 hits with s equal to t of the victim, ap-, ignores cover

- Liquifier is now s3 more expensive

- Venom Blade can only be taken by the Acothyst now

- Stun Claw +1S, ap6, confers ID in challenge

- Shadow Field is more expensive doesn’t fail until end of phase

- Agoniser is now Poison 4+, still AP3, same cost

- Scissorhand is Poison 4+, Rending

- Electro corrosive whip is Poison 5+ (sic), AP3, Concussive and is also the most expensive of all Coven weapons

- Flesh Gauntlet is Poison 4+, ID on 6 To Hit

- PGL does NOT confer grenades anymore - I have not seen the Incubi profile page, so cannot say if they've gained grenades or not

- Splinter Cannons are Salvo 4/6 and got more expensive (so a double nerf)
- lances on infantry are a bit cheaper

- Heat Lance sliiiightly cheaper, it also says that it can be only taken by Scourges but without seeing the unit profiles I cannot verify if Reavers can take it or not

- Mindphase Gauntlet, Flesh Gauntlet, Scissorhand are cheaper, half the cost; ECW is the same

- Djin blade became 33% more expensive

Artefacts:
-- Animus Vitae
one use, assault 1, s4 ap2, 8" if a unsaved wound is inflicted lets all Dark eldar add 1 to the turn number for PfP effects until the end of the game

-- Archangel of Pain
once per game, all units within 9" test Ld with a -2 penalty, then take a wound with no cover/armor saves for each point they failed. Sounds great BUT this does not work against ATSKNF!

-- Armour of Misery
Ghostplate with Fear and -2 Ld penalty to all enemy units within 6"

-- Djin Blade
AP3, +2 Attacks, after all attacks roll D6, on 1 the bearer suffers a wound with no saves

-- Helm of Spite
Adamantium Will for all friendly units within 12", Psykers within 12" suffer Perils on any double.

-- Parasite's Kiss
Pistol, Poison 2+, Master-crafted, after inflicting an unsaved wound, the bearer restores a single wound.

- Wych weapons
(all 5 points):
Hydras confer Shred
Razors reroll To Hit
Shardnet/Impaler reroll 1s on To Hit and To Wound

Vehicles, equipments/weapons
- Splinter racks now work on all Splinter weapons

- Shock Prow now gives AV14 when ramming

- Chain Snares now let a vehicle Tank Shock but not Ram

- Torment Gren. Launchers can now be fired, 24", blast, s1, unit hit tests Ld, takes a wound for each point it failed, no armor or cover saves, doesnt work against ATSKNF

- Night Shield confers Stealth can’t be taken by venoms

- flickerfields only for venoms

- sails let a vehicle flat out 24"

- Monoscythe, Shatterfield and Necrotoxin missles haven't changed

- Implosion Msls are s6 ap2 blast

- there are no new ranged weapons other than Ossefactor and Dark Scythe (24", S8, AP2, blast, only on Bomber)

- Stinger Pod hasn’t changed

- TGL, Night Shields, Splinter Racks, Trophies are all more expensive. TGL in particular has tripled in cost.

- Envenomed Blades and Retrofire Jets are gone.

- bomber is 10 av on all sides
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar