Marneus Calgars warlordtrait
Marneus Calgars warlordtrait
# If MC is in your primary detatchment, he must be your Warlord. He rolls three times on the warlord traits table (pg 76) and chooses a single warlord trait from those rolls (re-roll any duplicates).#
På sidan 76 står det att warlorden får välja att rulla på sm warlord trait listan eller regelbokens listor. Så får MC använda sin regel även i grundreglerna?
På sidan 76 står det att warlorden får välja att rulla på sm warlord trait listan eller regelbokens listor. Så får MC använda sin regel även i grundreglerna?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Marneus Calgars warlordtrait
Nej, han måste rulla på sin egen tabell tyvärr.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
På gothcon gjorde vi tolkningen att det står mycket tydligt vilken sida han ska slå på och alla andra namngivna har fixerat. Så han får slå på SM traitsen. (Enligt mig)
Ok, tack. Där rök han ut ur listan.
jag håller inte alls med om denna tolkning. Sitter nu själv och kollar på detta och hävdar att det står att han får rulla 3 slag på warlord traits sen är det en referens till warlord traits på (s76). Står ingenstans att han "must roll on the warlord tabell in the space marine codex." Det finns en referens till warlord traits i SM boken, på s 76 i den tabellen står det däremot VÄLDIGT TYDLIGT att when generating a warlord trait a space marine warlord may choose to generate ...
Kan någon ge mig en SWEFaQ på detta?
Om någon har en digital C:SM så skulle de va intressant å se om sidreferensen (s.76) finns där för enligt rykten finns ingen sådan referens i digital updated codex.
Mvh
/D
Kan någon ge mig en SWEFaQ på detta?
Om någon har en digital C:SM så skulle de va intressant å se om sidreferensen (s.76) finns där för enligt rykten finns ingen sådan referens i digital updated codex.
Mvh
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Då är du nog ganska ensam om att tycka det
Men vi tar upp det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Nah, mina Engelsktalande vänner i USA (Se frontline gaming) hävdar detta åxå. Så helt ensam är jag inte..
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Andra engelsktalande vänner hävdar att det va så, men att digitala editions triumphar prints och att det där är en ändring och ingen referens till (p76)
Så jag skulle nog vilja veta vad som gäller =)
/D
Så jag skulle nog vilja veta vad som gäller =)
/D
detta är den digitala utgåvns exakta quote
"If Marneus Calgar is in your primary detachment, he must be your Warlord. He rolls three times on the Warlord Traits table and chooses a single Warlord Trait from those rolls (re-roll any duplicates)."
Kan komma med hyllmeter med american argumentation. Säger inte att de e rätt. Säger bara att, "bara jag tycker att detta är diffust" är lite som att idiotförklara mig, men också typ 100 sidor tråd på dakkadakka, ett helt annat utlåtande på frontline etc etc
"If Marneus Calgar is in your primary detachment, he must be your Warlord. He rolls three times on the Warlord Traits table and chooses a single Warlord Trait from those rolls (re-roll any duplicates)."
Kan komma med hyllmeter med american argumentation. Säger inte att de e rätt. Säger bara att, "bara jag tycker att detta är diffust" är lite som att idiotförklara mig, men också typ 100 sidor tråd på dakkadakka, ett helt annat utlåtande på frontline etc etc