deathmarks o gargantuan creatures
deathmarks o gargantuan creatures
Hej,
Undrar om deathmarks prey-grej funkar mot gargantuan creatures? Igår blev min stackars squiggoth nermejad första rundan.
Undrar om deathmarks prey-grej funkar mot gargantuan creatures? Igår blev min stackars squiggoth nermejad första rundan.
Re: deathmarks o gargantuan creatures
Står det inte något i still med saker som woundar på fixed value alltid woundar på 6:or istället. Tror det är fallet här också. Men jag har inte boken framför mig just nu så jag vet inte till 100%.
Nej, det är bara Sniper och Poison som bara woundar på 6or. Så ni spelade rätt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Japp. Fleshbane funkar bra mot som också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Tror faktiskt det är allting som woundar på en set value woundar på 6+ mot gargantuans. Så Fleshbane, poison, sniper o.s.v. Tror jag alla kör på 6+.
Men har inte boken framför mig, detta kanske ändrades nu när de kom i regelboken.
Men har inte boken framför mig, detta kanske ändrades nu när de kom i regelboken.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
I regelboken på sid 71 under Gargantuan Creatuers - Unstoppable så nämns bara Sniper och Poison.
Fleshbane nämner inte heller något undantag för Gargantuan Creatures.
Fleshbane nämner inte heller något undantag för Gargantuan Creatures.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Det verkar som att det tidigare varit som Flogger beskrivit (http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... update.pdf), men att som sagt regeln ändrats.
Ok, får hoppas på framtida nerf.
En fråga till om deathmarks: hittade inget i codex om att de kan marka ett nytt mål efter att det första är dödat. Är det nåt som kom med faq eller är det slut med mark efter att de dödar första bytet?
En fråga till om deathmarks: hittade inget i codex om att de kan marka ett nytt mål efter att det första är dödat. Är det nåt som kom med faq eller är det slut med mark efter att de dödar första bytet?
Så har det väl aldrig vart? De markerar en enhet när de deployas, och det är den enheten som gäller för resten av spelet, även om den dör.
Ok, så var det igår när vi spelade. Blev lite jobbbigt för nobsen som satt som satt uppepå squiggothen
Men då vet jag t nästa gång! Stort tack för svar alla.