Infilitrate
Infilitrate
Hej.
Funderar på hur man gör när man deployar enheter med någon som har infilitrate, står i reglerna.
Units that contain at least one model with thisspecial rule are deplyed last, after all other units (friend or foe) have been deployed.
Som jag läser det måste man deploya en sådan enhet via infilitrate, om man inte outflankar efter som det får man välja om man kan.
Funderar på hur man gör när man deployar enheter med någon som har infilitrate, står i reglerna.
Units that contain at least one model with thisspecial rule are deplyed last, after all other units (friend or foe) have been deployed.
Som jag läser det måste man deploya en sådan enhet via infilitrate, om man inte outflankar efter som det får man välja om man kan.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Re: Infilitrate
Ja, de ställer upp efter resten.
De får väl deploya som vanligt om de vill?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Silvertejp
Du kan ju alltid ställa en enhet som infiltrerat i din egen deploymentzon ändå? Så varför deploya vanligt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej, jag tror faktiskt inte de får det. Både under deployment och Infiltrate står det att de ställer upp efter allt annat. Däremot precis som Silvertejp kan du ju ställa dem i din deployment sen ändåFlogger skrev:De får väl deploya som vanligt om de vill?
Som jag trodde.
Tackar för svar.
Tackar för svar.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej, det får du inte.Flogger skrev:De får väl deploya som vanligt om de vill?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Så du säger att man MÅSTE infiltrera?
Tror jag inte att han säger. Bara att de deployar efter allt annat...Flogger skrev:Så du säger att man MÅSTE infiltrera?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Låter märkligt. Måste man använda regeln om man inte använder den? :p
Är detta något nytt för 7e?
Detta skulle innebära att enheter med infiltrate aldrig kan charga runda 1, då de använder sig av regeln infiltrate (vilket de då tydligen måste). Samt kan de aldrig sitta i reserv och outflanka eller använda deepstrike då de måste deployas sist.
Nej, låter fett orimligt. Har du alltid spelat såhär Tröger? Eller har något ändrats i 7th wording av regeln?
Är detta något nytt för 7e?
Detta skulle innebära att enheter med infiltrate aldrig kan charga runda 1, då de använder sig av regeln infiltrate (vilket de då tydligen måste). Samt kan de aldrig sitta i reserv och outflanka eller använda deepstrike då de måste deployas sist.
Nej, låter fett orimligt. Har du alltid spelat såhär Tröger? Eller har något ändrats i 7th wording av regeln?
Senast redigerad av 1 Flogger, redigerad totalt 30 gånger.