Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?

Inlägg av Flogger »

Elevatorlake skrev:
Excessus skrev:Jag väntar fortfarande på den där vecka tre med chaos dexen...
Har du inte hittat heldrake med baleflamer än? ;)
Och de där osynliga nurgle spawnsen? Eller 9/3 listorna? (9 obbar och 3 drakar). De var söta, nu är iofs draken betydligt sämre så inte direkt något att hänga i granen :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Flogger skrev:
Elevatorlake skrev:
Excessus skrev:Jag väntar fortfarande på den där vecka tre med chaos dexen...
Har du inte hittat heldrake med baleflamer än? ;)
Och de där osynliga nurgle spawnsen? Eller 9/3 listorna? (9 obbar och 3 drakar). De var söta, nu är iofs draken betydligt sämre så inte direkt något att hänga i granen :)
Draken VAR söt en gång i tiden, en no-brainer på sin tid. Obbar är ju bra, likaså spawns och ett par andra ting i codexen, men de är ingen stor hemlighet eller något som är speciellt svårt att hitta i den. Och inget av det är särskilt spännande eller "Haha-kolla-mitt-nya-trick-som-är-svinbra-dexen-är-nog-inte-så-illa".
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Excessus skrev: Draken VAR söt en gång i tiden, en no-brainer på sin tid. Obbar är ju bra, likaså spawns och ett par andra ting i codexen, men de är ingen stor hemlighet eller något som är speciellt svårt att hitta i den. Och inget av det är särskilt spännande eller "Haha-kolla-mitt-nya-trick-som-är-svinbra-dexen-är-nog-inte-så-illa".
Som GK-spelare drömmer jag mardrömmar om baleflamers... Och defilers... Och forge fiends med plasma... Och kharn... Och... :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

I varenda tråd som handlar om något som inte har med Tyranider att göra spårar alltid över till att det är synd om Tyranidspelare.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Elevatorlake skrev:
Excessus skrev: Draken VAR söt en gång i tiden, en no-brainer på sin tid. Obbar är ju bra, likaså spawns och ett par andra ting i codexen, men de är ingen stor hemlighet eller något som är speciellt svårt att hitta i den. Och inget av det är särskilt spännande eller "Haha-kolla-mitt-nya-trick-som-är-svinbra-dexen-är-nog-inte-så-illa".
Som GK-spelare drömmer jag mardrömmar om baleflamers... Och defilers... Och forge fiends med plasma... Och kharn... Och... :)
Hmm, inga modeller med 2+ saves som skyddar dina enheter från dem? :P
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Excessus skrev:
Elevatorlake skrev:
Hmm, inga modeller med 2+ saves som skyddar dina enheter från dem? :P

Dagen då 2+ save räddar dig från Kharn, det är dagen Khorne gråter.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Flogger skrev:Dagen då 2+ save räddar dig från Kharn, det är dagen Khorne gråter.
Hmm, såg inte Kharn på slutet där. FF-plasma och Defilers är dyyyra i poäng för vad de gör (och plasma-FF hjälper dessutom själv motståndaren att döda dem) och Kharn dör på returen till hammare, även om han dödar lite folk först så är han en one-hit wonder mot GK som svänger omkring fler hammare än de flesta andra...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Excessus skrev:
Flogger skrev:Dagen då 2+ save räddar dig från Kharn, det är dagen Khorne gråter.
Hmm, såg inte Kharn på slutet där. FF-plasma och Defilers är dyyyra i poäng för vad de gör (och plasma-FF hjälper dessutom själv motståndaren att döda dem) och Kharn dör på returen till hammare, även om han dödar lite folk först så är han en one-hit wonder mot GK som svänger omkring fler hammare än de flesta andra...
FF-plasma är dyr för vad den gör men allt den gör är ju designat att användas mot grey knights :) Med lite (o)tur brukar den kunna tjäna igen sina poäng i en runda om den träffar terminators.

Kharn är lite besvärlig att hantera tycker jag. Han brukar färdas i en land raider med 9 berzerkers och landa mitt i min armé som han sedan käkar sig igenom. Han har grymma stats till att börja med men med alla sina omslag blir det lite väl mycket på en gång :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

NIB

Inlägg av NIB »

Mag-El skrev:I varenda tråd som handlar om något som inte har med Tyranider att göra spårar alltid över till att det är synd om Tyranidspelare.
Nazist! 8-)

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Nej - det blir alltid synd om Flogger...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Skriv svar