Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?

Har du hört det senaste från GW?
sefiii

Re: Grey knights nytt [lPrebooks UPpe 160814 RELEASE 230814]

Inlägg av sefiii »

SamuelB skrev:
Flogger skrev:Förhoppningsvis får både Necrons och Dark Eldar samma behandling, inga nya enheter men nytt codex. Då hinner de uppdatera alla innan årsskiftet.
Det har länge gått rykten om ett nytt DE-Flyg. Men sedan om det bara är rykten eller sanning har man ingen aning om.

:O de hade ju två bra redan i 5'th, jag känner på mig att det blir price hikes på voidraven bomber. Den ser bra ut på papper. verkligheten vet jag inte dock.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

sefiii

Inlägg av sefiii »

Flogger skrev:Förhoppningsvis får både Necrons och Dark Eldar samma behandling, inga nya enheter men nytt codex. Då hinner de uppdatera alla innan årsskiftet.

Fast ännu ett problem(inte för att jag är bitter) är väl följande.

GK och Necron har flyers och anti air, båda har anti.air. GK får den flygande brödrosten, för 230 (ish) får jag en transport som får lov att dubbla som anti air.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Lite bra saker som man kanske kan ta till sig, även om codexen verkar sorglig överlag:

Librarians är prisvärda
Dreadknights PT är nu en no-brainer, och lär dominera heavy-support-delen.
Terminators är bra prissatta, kanske kan kombinerat på något kul sätt med librarian.
Ranged force-weapons är coolt, frågan är hur användbara de blir med så låg styrka och AP.
Interceptors får nu till sist Incinerators till ett vettigt pris, lär gå att utnyttja.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Jonke

Inlägg av Jonke »

Psilencern skjuter 6 skott ändå. Möter man grey knights med en avatar, demonprins, tyranider eller dylikt känns det rätt svettigt att inte denya force.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Jonke skrev:Psilencern skjuter 6 skott ändå. Möter man grey knights med en avatar, demonprins, tyranider eller dylikt känns det rätt svettigt att inte denya force.
Det värsta är ju att man måste denya varje force för sig...så man kan nog bara hoppas på att kanske få bort force på en av NDK:arna kanske...helt plötsligt blev mina spawns ännu sämre mot GKs... :P
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Psylencher i kombination med Misfortune blir ännu läskigare. Utan missfortune kommer det hur som helst att vara läskig mot tex Khornehundar och Slanesh monster som någon nämde tidigare.

Då jag antar att det finns en del hardcore-Grey-Knight-fans i denna tråd så tänkte jag fråga er vad ni tycker om tanken att alliera in Astra Militarium och ta med Psykers med Malefic Daemonology.
Tanken är lite att psykern egentligen är där för att skydda guardsmen mot demoner men han blir possesed och börjar frammana demoner istället.

Användarvisningsbild
Klurig

Inlägg av Klurig »

Seijsing skrev:Psylencher i kombination med Misfortune blir ännu läskigare. Utan missfortune kommer det hur som helst att vara läskig mot tex Khornehundar och Slanesh monster som någon nämde tidigare.

Då jag antar att det finns en del hardcore-Grey-Knight-fans i denna tråd så tänkte jag fråga er vad ni tycker om tanken att alliera in Astra Militarium och ta med Psykers med Malefic Daemonology.
Tanken är lite att psykern egentligen är där för att skydda guardsmen mot demoner men han blir possesed och börjar frammana demoner istället.
Spelmässigt är det inga problem, bara du håller demonerna och GK 12" ifrån varandra. Fluffmässigt är det en katastrof. Grey knights hade omedelbart avrättat din psyker och anfallit demonerna :)

troligt

Inlägg av troligt »

Nej tack, inget nytt DE Codex, låt dom va ifred :)

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Det jag mest tänker på är vad spelarna skulle tycka. Ifall Psykern uvecklar sina förmågor när striden börjar så finns det anledning till att han inte blivit skjuten innan (men som du säger så borde han bli upptäckt och skjuten så fort det händer). Jag har svårt att tro att Grey Knights skulle lämna några demoner i fred bara för att de verkar vara hjälpsamma. Hela idén har en "retarderad charm" som det brukar kallas.
Undrar mest om folket på internet tycker att idén är lustig eller korkad.
Blir också öite konstigt ifall man inte möter demoner.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Sverige spelade GK + Daemons på ETC, så kör på.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar