VSK/TTT Allhelgonahelgen
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: VSK/TTT Allhelgonahelgen
Men Samuel, alla turneringar följer ju inte samma upplägg?
Förövrigt har det pratats om att banna Allies så det är inte orimligt.
Jag håller nog faktiskt med Flogger här. Flabbergastmallen är tänkt att användas tillsammans med subkomp, och om man forcerar fram att den skall användas som en tröskelmall så kommer det uppstå oanade konsekvenser. För att handskas med detta måste mallen ta upp väldigt många fler situationer än vad den är skapad för, och det lättaste sättet att minimera dessa situationer måste vara att spela singel-CAD.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Aldrig någonsin förut har så många människor hållit med mig om något i 40k välden. Jag måste ha rätt i detta.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Du har aldrig rätt flogger... Men denna gång har du inte fel iaf!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
+1Flogger skrev:Alltså förlåt men jag vill VERKLIGEN INTE sätta upp min armé på VSK och se att motståndaren använder något mongo-hål i mallen och allierar hemska saker som råkat glömmas bort i mallskapandet. Med allies finns det trots allt 1000 saker mer att täppa igen.
Ta bort allies och underlätta ert arbete och gör turneringen roligare samt svårare för hål-letare (som papaD). Vill man ha det snällt:
Steg 1, ta bort allies
Steg 2, ta bort lords of war
steg 3, ta bort fortifications
steg 4, ta bort formations
steg 5, gör restriktioner på resten
steg 6, ha en snäll turnering med gulliga listor
LillePer skrev:Men Samuel, alla turneringar följer ju inte samma upplägg?
Jag menade inte till alla turneringar.
Men till VSK/TTT som är den största turneringen så lutar det just nu åt att men inte kommer spela med något "nytt" som gäller armebyggnad som kommit i 6-7th ed.
Personligen tycker jag det är väldigt tråkigt.
Flabbegastmallen är gjord för att det skall vara tillsammans med subkomp vilket gör att det kommer finnas problem.
Att ha en testad mall där det finns lite hål kommer vara svårt fram till VSK och det är klart att skippar man allies så kommer man kunna göra en lättare mall.
Higlander, (Max en utanför troops osv) Slår hårt mot vissa codexar medans andra , eldar,tau, sm klarar sig prima tex.
Ett förslag ifrån min sida är att man reviderar om den gamla LBK-Mallen till 7th ed. Den var faktiskt ganska så bra i slutet.
Sedan om man sätter tröskeln på 1 eller noll spelar egentligen inte så stor roll.
Sedan förstår jag självklart att det underlätta när man kan ta bort allies.
Jag vill inte komma till en turnering där man inte har samma förutsättningar för att några kan hitta hålen i en mall och utnyttja dom medans andra inte har en chans.
Det är faktiskt därför som jag har förutspråkat så lite restriktioner som möjligt.
Sen så kanske vill man inte ha en full patte grisfest heller.
Vi kommer att banna allies och använda flabbergastmallen som grund.
Vi vill ha en lite "snällare" turnering i avseende på listor. Söndag skall mallen som skall gälla postas.
Vi vill ha en lite "snällare" turnering i avseende på listor. Söndag skall mallen som skall gälla postas.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Silvertejp
Hylander som 40k-president!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hylander skrev:Vi kommer att banna allies och använda flabbergastmallen som grund.
HOZAAH! \0/
Hylander for president!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Johannesson
Menar du max 1 detachment per spelare när du skriver att allies förbjuds?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover