Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?

Har du hört det senaste från GW?
sefiii

Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?

Inlägg av sefiii »

Så det verkar som om att det har släptts lite GK nyheter i samband med det digitala släppet av Team jacob, väldigt "löst hitills" och insubstantiellt, men det verkar som man får det som misstänktes när Gw släppte No model no meat policyn. IE

*ingen mer mordrak och ghost knight
*ingen mer justicar anvil thawn
* inquisition är borta(inte oväntat i och med mini dexet de har)
*inga mer autocanno+psybolt dreadnought
* inget nytt.

Som någon som bara spelat GK sedan 6'th så blir jag litet"meh", vore skönt om de inte slaktar ur codexet och ger ett halvt codex, kanske kommer att ändras när det blir ett släpp. Men just nu ser det väldigt skrallt ut för GK spelare, är det straffet som blir efter alla klagomål om ostighet?

Länkdump:
http://natfka.blogspot.co.uk/2014/08/br ... ights.html
http://www.3plusplus.net/2014/08/grey-knight-leaks/

Åsikter från mer erfarna spelare?
Senast redigerad av 2 sefiii, redigerad totalt 24 gång.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Jonke

Re: Grey knights nytt [lösa rykten 100814]

Inlägg av Jonke »

Senaste året har GW gjort mycket saker de inte brukar göra men känns tveksamt att de skulle släppa ett codex utan att släppa nya modeller. Risken är väl att GK nergraderas till mini-codex (eller vad man ska skalla det) a la Inquisition, Adepta Sororitas och Militarum tempestus och då alltså släppas nytt codex utan nya modeller.

Användarvisningsbild
Klurig

Inlägg av Klurig »

sefiii skrev:...
*inga mer autocanno+psybolt dreadnought
* inget nytt.
...
Verkar mer troligt att de inte har lagt in den uppgraderingen än eller att den inte går att visa i den versionen av army buildern som SW har. Väääääldigt konstigt om de skulle vara borta. Troligen är det en väldigt liten del av codexet som läckt. Men vi får ju reda på mer i nästa WD i veckan.

Oavsett är det väldigt spännande, jag har inte varit så taggad på ett GW släpp på flera år.

Användarvisningsbild
Klurig

Inlägg av Klurig »

Ny uppdatering från BOLS. Verkar vara som jag tänkte från början.
Long story short, the summary included in the Space Wolves codex is a MISTAKE and is NOT WHAT THE GREY KNIGHT CODEX WILL INCLUDE. It appears to be a terrible cut and paste error from a very early version of the upcoming book and not in any way indicative of that you should look for in the future from the Grey Knights. In short it was a compete mistake.

On a related note, this entire event is part of a larger issue that included a large amount of typos throughout the Space Wolves codex. I would not be surprised to see an updated digital version / FAQ getting cleaned up in short order. Even by GW standards, there has been a big failure on the proofreading side of things with this release.

sefiii

Inlägg av sefiii »

Hm, då är det åtminstone inte så illa som det först verkade, även om jag måste säga att jag håller med åsikten gällande bristen på proof reading. Jag inhandlade Inq. supplementet när det kom, och jag tycke det kändes lite rushat. Fanns en hel del punktering och grammatikfel (ironiskt när det kommer från mig, men jag publicerar å andra sidan inte), men det vore väldigt tråkigt om det nu va så att det blir ett minidex. Det är väl å andra sidan förhållandevis låg chans till det då GK har fler "officiella" modeller än tidigare mini dex lag. I plast i alla fall.

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Klurig

Inlägg av Klurig »

Nya ryktet talar om 2 nya kit, ett fordon. Och att codexet ska fokusera på grey knights istället för hela ordo malleus. Kan bli riktigt bra eftersom de inte behöver balansera marines tillsammans med henchmen.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Att Inquisition försvinner ur codexet är viktigaste biten. GK ska vara GK. Just nu är GK bara en bättre variant av Inquisition.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Klurig

Inlägg av Klurig »

Här är alla bilderna som läckt, utan censur. Dessa är alltså fortfarande den version som nämnts och är otroligt tidig och inte innefattande de senaste detaljerna. Det var nån hoppfull själ som tänkte att psybolt och psyflame var inkluderad i alla Grey Knights nu, men troligen är det bara att versionen är gammal.

http://descansodelescriba.blogspot.se/2 ... e-los.html

daskad

Inlägg av daskad »

Image
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

sefiii

Inlägg av sefiii »

så vanliga SS kostar 2 mer per deltagare, men terminator Squaden går ner 35pts? Sign me up for that deal. iofs så kostar det nu att ändra vapnen på terminators. Om jag inte missminner mig så var det kostnadsfritt att ta Halberds och Hammers innan.

Själv kommer jag sakna mina henchmen litet ;_; men bara man får in lite mer antitank så slutar det nog glatt.

Hydra dominatus
For the emperor

Skriv svar