Dåligt ordval från min sida Olof. Det du sade var vad jag menade. Gothcon var lite kvitto. Som ny spelare har jag inte kunskapen som krävs för att veta detta eller en sphess marine arme att tillgårefabricated skrev:@Loudhoward
Att subkomp 'tvingar' fram marines stämmer inte riktigt. Mer kanske att de traditionellt sett har setts på med lite väl blida ögon.
Vilket ger att listiga spelar insett detta och spelat dem i större utsträckning. Åtminstonde är det min mening, fritt fram att hålla med eller säga emot
VSK/TTT Allhelgonahelgen
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
-
Loudhoward
Re: VSK/TTT Allhelgonahelgen
En enklare mall skulle jag ha föredragit i alla fall. Bara för att få bort det absolut tråkigaste (Cykelråd, Screamerstjärnor, Beaststjärnor, Gravturions med Tigge etc etc.)
Subkomp hade varit nice men det kan man inte kräva av en arrangör till ett sån här stor turnering
.
Subkomp hade varit nice men det kan man inte kräva av en arrangör till ett sån här stor turnering
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Okompat med väl skriva missions med flera lager skulle nog vara mest balanserat just nu i 7th ed. Ni har redan några restriktioner med fortifikationer, codex val osv. Balansera bara ut det med missions istället för komp.
Maelstrom är nästan ett måste då det ger roligare och mer aktiva matcher. Men jag tror mer på en variant av ETC sätt att se på det.
Maelstrom är nästan ett måste då det ger roligare och mer aktiva matcher. Men jag tror mer på en variant av ETC sätt att se på det.
Oj vad snabbt det rasslade till nu...
Valet är mellan en snäll mall eller subkomp. Ingen riktigt ostfest är att vänta.
Okompat blir det över min döda kropp.
Valet är mellan en snäll mall eller subkomp. Ingen riktigt ostfest är att vänta.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Hylander skrev:Oj vad snabbt det rasslade till nu...
Utveckla Flabbergastmallen till något stabilt som inte kräver subkomp så vi kan spela efter samma förutsättningar allihop. Subkomp är riktigt dåligt till en lagturnering, alla lag kommer ha komp 0 (alternativt 1 högkomp) listor och totalt köra över sina motståndare och vinna ändå och alla kommer ha tråkigt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
kör swekompen och sätt en gränspå 2komp
Finns ingen swekomp...tue skrev:kör swekompen och sätt en gränspå 2komp
-
Gonka Koff
Kör unbound-highlander: alla enheter måste komma från olika kodex!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Så. Jävla. Ball. Och ingen enhet får användas fler än 1 gång per lag.Gonka Koff skrev:Kör unbound-highlander: alla enheter måste komma från olika kodex!
- The Gretchin
Awesome!!Flogger skrev:Så. Jävla. Ball. Och ingen enhet får användas fler än 1 gång per lag.Gonka Koff skrev:Kör unbound-highlander: alla enheter måste komma från olika kodex!
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).