Thinkin Cap

Regelfrågor och förslag på husregler
Konfa

Re: Thinkin Cap

Inlägg av Konfa »

Vi har i liknande fall lokalt begränsat till "rerollförbudet" så att det inte gäller warlord traits och liknande. Regeln är så pass generell att det inte känns så magstarkt att göra vissa specifika undantag.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Katarsis skrev:Men om du ser till meningsuppbyggnaden så tycker i alla fall jag att regeln är skriven för ett enda slag på tabellen, dvs ditt original-warlord-trait.

Fast meningsuppbyggnaden säger ju "the result". "the result" i det här fallet är t.ex trait #1 på personal och #3 på Strategic.

Sen tycker jag det är en sjukt trivial sak att inte tillåta.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Ancalagon skrev:Jag skulle nog hävda att "rerolla samma som tidigare" inte räknas som en reroll. Fortsätter du slå samma resultat som du redan har får du ju rerolla den hur många gånger som helst tills du får en ny.
Detta håller jag med om. Om du slår om tärningen pga att du fick ett resultat som du utav någon anledningen inte kan få så räknas inte omslaget som en re-roll.
Ancalagon skrev:Fast meningsuppbyggnaden säger ju "the result". "the result" i det här fallet är t.ex trait #1 på personal och #3 på Strategic.
Tja, jag antar att man kan se på saken på det sättet också.
Ancalagon skrev: Sen tycker jag det är en sjukt trivial sak att inte tillåta.
Det håller jag däremot inte med om; tillåter man re-rolls även på Finking Capen så blir den ju typ tillräckligt bra för att bannas.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Katarsis skrev:Det håller jag däremot inte med om; tillåter man re-rolls även på Finking Capen så blir den ju typ tillräckligt bra för att bannas.
Tycker Invis och hit and run är ban matrial inte thinking cap... Thinking cap är inte ens i samma liga som invis och hit and run.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Förstår verkligen inte att folk tycker den är så bra. Orkerna fick INGET som är ens nära så bra att det ska bannas. De är typ som nids och csm, myspys och skoj.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

@Lillen: Och Invis är bannat i t.ex. Flabbergastmallen. Men jag håller med dig om Hit and Run; det lätt är en av de bästa förmågorna i spelet. Jag spelade Korsarro Khan ganska mycket i förra boken och tyckte han var über just pga detta. Sedan kom senaste Dark Angels och jag skämdes nästan när jag byggde upp en Ravenwingarmé.

@Flogger: Kanske att Finkin Capen är det som gör Orkerna spelbara; det får framtiden utvisa. Men jag tycker ändå att man kan banna sådana saker eftersom man inte skall vara tvingad att ta med något för att få en spelbar armé; det får lösas på andra sätt t.ex. komp.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar