P.S. Betänk att detta bara är ett snabbt utkast. Mer exakta plus och minus kanske vi kan diskutera här?
Ser mestadels bra ut. Dock verkar några grejer vara lite för hastigt skrivna speciellt på chaos space marine kompen. Här är lite förslag hur man kan bäst rätta till dem:
Chaos Space Marines
20 Terminators med ca 8 fistar -50
Rhinospam och obbar + 50
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Den här tråden kommer snart behöva återintegreras med RT-mallstråden... Försök hålla er till att diskutera GothCon-kompen som den faktiskt kommer att tillämpas. Och sluta trolla, HeadWar, Fanni och ni andra.
//Moderator-HeadWar
hmm. efter att ha läst kompmallen så tycker jag att det verkar som att mallens tema är "spela alla enheter fullständigt vanilla, utan någon annan utrustning än den de kommer med i grund".
Nej så är det inte riktigt.
Men det är en annan diskussion och hör kanske inte hemma i den här tråden, som vid närmare borde gått upp i flames för länge sen...
Silversixx skrev:Nej så är det inte riktigt.
Men det är en annan diskussion och hör kanske inte hemma i den här tråden, som vid närmare borde gått upp i flames för länge sen...
Zurken skrev:
Jag tycker att kompriktlinjerna ser bra ut, men jag undrar hur kompen påverkar matchresultaten.
Den texten försvann nog när jag la upp riktlinjerna, men den är tillbaka nu.
Så här går det till:
Alla arméer i turneringen kommer få en komp på mellan 0 och 20 poäng, där en medelsnäll lista får 12. Denna kommer att påverka resultatet efter varje match samt vem man möter i första matchen.
Beroende på skillnaden i komp mellan motståndarna, kommer varje spelare få plus- eller minuspoäng efter varje match. Den med lägre komp får halva kompskillnaden i avdrag och den med högre får halva skillnaden i bonus.
Ex. Spelare A med komp 8 möter Spelare B med komp 12 och vinner med 15-5. Kompskillnaden är 4 poäng och Spelare A får då 2 poäng i avdrag medans Spelare B får 2 bonuspoäng.