VP för vehicle squadrons

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: VP för vehicle squadrons

Inlägg av HeadWar »

Nefrums skrev:
HeadWar skrev:Det är väl iofs inte så mycket konstigare än att en enhet med tre Carnifexar där en är död och de två andra har tagit tre wounds var inte ger några VP.
just carnifexaar kan inte sprida sina wounds..
Ah, ok då. Jag ändrar mig till:

Det är väl iofs inte så mycket konstigare än att en enhet med nio nobs där fyra är döda och de fem andra har tagit ett wound var inte ger några VP.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Delen där det står att vehicles ger halva poängen om de lider av någon skada är en del under "units som startar med en modell", i övriga fall är vehicle squadrons helt vanliga enheter, fast med vehicles.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Nu så, nu börjar det likna en RAW-diskussion! :D

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Huh, sa nån RAW? Nu måste jag ju börja gräva! :)

Patrizzo

Inlägg av Patrizzo »

Mutt skrev:Men hur blir det om man har en imo bilizead och en frisk?
Det har man inte, eftersom en som blir immobiized blir förstörd enl. squadron reglerna.
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Katarsis skrev:... blir för konstigt om man har, säg, två Russar i en squadron, alla vapen borta och de är immobilised men ger inte ifrån sig poäng om de skulle ha gjort om de var två singel-Russar.
Dom ger full VP, då immobilised blir destroyed för enheter.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Mutt

Inlägg av Mutt »

svenska40k-konto skrev:
Katarsis skrev:... blir för konstigt om man har, säg, två Russar i en squadron, alla vapen borta och de är immobilised men ger inte ifrån sig poäng om de skulle ha gjort om de var två singel-Russar.
Dom ger full VP, då immobilised blir destroyed för enheter.
Nu ger de visserligen troligvis bara hälften, eftersom den sista leman russen blir vanligt fordon då hans kompis blivit destryed pga imobilized, men just det exemplet är inte det som är intressant utan frågan i sig. Kanske kan man fråga sig vad som händer om de får sina imobilized samtidigt?

sourpus

Inlägg av sourpus »

Mutt skrev: Kanske kan man fråga sig vad som händer om de får sina imobilized samtidigt?
enkelt svar: slagen på damage-tabellen sker när de fortfarande är en squadron = båda dör.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Det räcker ju med att de har varsitt weapon destroyed för att de potentiellt skulle ge halva sin VP vardera.

Mutt

Inlägg av Mutt »

HeadWar skrev:Det räcker ju med att de har varsitt weapon destroyed för att de potentiellt skulle ge halva sin VP vardera.
Så brukar jag också köra tror jag, men frågan är om det är rätt. Har man en squadron med 3 fordon där alla har weapon destroyed har man fortfarande alla modellerna kvar, vilket skulle kunna tolkas som att de inte ger några victorypoints alls.

Skriv svar