Har för mig förr kunde man köra med dubbla tex plasma vapen på Crisis suits ?
Kostnaden och förklaringen i Tau regelboken står att köper man två tex plasma blir det ett twin-linked vapen.
Help a bro out.
Vad gäller nu? Standard regelboken regel boken eller finns någon faq?
Tau crisis suits och dubbla vapen
-
Trollapan
Re: Tau crisis suits och dubbla vapen
Eller är det en brain fart från min sida ser jag nu.
Man köper kort och gott två singel vapen (två plasma guns blir 30 pts. 2x15pts) och så va gåtan löst? Haha
Man köper kort och gott två singel vapen (två plasma guns blir 30 pts. 2x15pts) och så va gåtan löst? Haha
Det var förklarat i FAQ:en. GW tyckte det var kul att ta bort det när de släpptes på nytt för 7th.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Om de inte har sagt annorlunda borde deras senaste tolkning fortfarande gälla.
Alexander Merinen
Eller så kan vi lägga ner dubbla vapen och slippa äckliga Tau crisis suitsZurken skrev:Om de inte har sagt annorlunda borde deras senaste tolkning fortfarande gälla.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag ser inte riktigt vad som behöver FAQas egentligen.
En Taugubbe köper två singel-Missile Pods och en Multi-tracker, och skjuter sedan med båda Missile Podsen.
En Taugubbe köper två singel-Missile Pods och en Multi-tracker, och skjuter sedan med båda Missile Podsen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Det var väl mer ett förtydligande man behövde i början när codex var ny, då det gick tvärt emot vad man fick göra i de tidigare böckerna och gjorde folk osäkra.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Synd att lägga poäng på multi-trackern dock. Den ingår väl i alla battlesuits?