Nya ork Codexet-Bra eller anus?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Nya ork Codexet-Bra eller anus?

Inlägg av Flogger »

guildmaster skrev:Visst finns det ost. Da lucky stick - Waaghbanner (+1WS) som gör att modellen kan rerolla to hit, to wound och armour saves. Så länge du inte failar 3 rerolls/runda. 20p tror jag det var. Och där fick även orker 2+ save med reroll. = tråk
Det verkar som GW vill att spelet ska se ut så :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Måste säga att boken är bra. Många enheter fick se ett poäng sänkning. Och andra gjordes om i regler (tank bustas och stormboys).

MEN varför i helvete gjorde de om mob rule! Den gjorde att boken droppar rätt bra i power level. Jag menar andra hord arméer har bättre ld, fearless, shall know no fear osv. Orks fick bara något som skadar mer än vad det hjälper då typ hela armen är ld 7 även nobsen...

Nej GW dummade verkligen till det tyvärr.

Halvar

Inlägg av Halvar »

nids har ld6 och flyr eller slår ihjäl sig själva och flyr pga det. IG är givetvis i en klass för sig och jag vet inte om demoner kan räknas som horde, det har inte känts så på senaste tiden iaf.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Nids har lättare att bli fearless än orks... Synaps?

daskad

Inlägg av daskad »

Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Bra sammanfattning där. E så man blir sugen på orker...

Ingen aning om de är ett power-house, men fasen va mkt kul idéer den där boken ger en.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag har alltid varit sugen på en Ork-lista med massor av Commandos som skulle gå under klannamnet "White Sneekaz". Grejen är väl den att det skulle vara alldeles för jobbigt att konvertera vita gympadojjor på allihop.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Röde skrev:Jag har alltid varit sugen på en Ork-lista med massor av Commandos som skulle gå under klannamnet "White Sneekaz". Grejen är väl den att det skulle vara alldeles för jobbigt att konvertera vita gympadojjor på allihop.
\o/
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Fenris

Inlägg av Fenris »

Jag tycker nya ork codexen ser lite tråkig och färglös ut.
Sen ett evinnerligt listslagande.
Misslyckat Ld slå på en lista, varje resultat orsakar sedan i sig ett slumpmoment.
Vapnen har ofta S XD6 och AP D6 med XD6 skott, det var nästan så att man skulle tro att de skulle ha range: XD6", men det verkar dem ha skippat iaf.
Waagh! +/ era we go! är väldigt likt fleet, varför då inte ge dem fleet?
Om man ska se denna codexen som start på en trend så tror jag många special characters kommer att bli lords of war.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag tycker randomfaktorn är precis det som behövs för Orkerna. De nästan "ska" vara lite random. Om allt klaffar tågar man över det mesta, om allt skiter sig så skiter det sig verkligen ordentligt liksom :)

Med Ghaz supplementet känns det som att codexet blir mer färdigt. Massa nya formations, nya relics etc etc.

Det går att göra sjuuuuukt många olika sorts listor med nuvarande orks, och ännu mer med supplementet.

Skriv svar