Reflektioner kring kompen tok 42
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Reflektioner kring kompen tok 42
Hej alla ni som var och spelade igår. Jag tänkte bara fråga efter era reflektioner efter att ni spelat 3 matcher med listorna och sett varandras komp. Vad var fel, vad var rätt, något specifikt som hade missats? Något som hade missgynnats specifikt osv.
Alla tankar är välkomna, risa eller rosa, det är bara att släppa fram internettrollen.
Detta främst för att det är ny edition och då krävs det alltid lite justeringar i tankesättet för att få en rättvis bedömning.
Med vänlig hälsning, Per.
Alla tankar är välkomna, risa eller rosa, det är bara att släppa fram internettrollen.
Detta främst för att det är ny edition och då krävs det alltid lite justeringar i tankesättet för att få en rättvis bedömning.
Med vänlig hälsning, Per.
Re: Reflektioner kring kompen tok 42
Var ser man sin komp?
är resultaten uppe?
är resultaten uppe?
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Hur kunde hylander få 2 i komp med den skitlistan...
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
@Kombat
Den är rätt bra tbh.
@per
Hur resonerade ni kring Max lista? Paladiner(som nu alltid scorar) + karaktärer(battlebrothers), en hel del trolleri, stormraven och i övrigt bara stabila val. Kompas som strax över medel.
I min bok var detta den hårdaste / näst hårdaste listan på turneringen. Detta anser jag vara en kompblunder.
Annars har jag inte hårt ngn som varit missnöjd och inte heller sett ngn som borde vara det(annat än jag själv så klart). Men på max lista har ni nog gjort en typo där 1:an blev en 7:a.
Den är rätt bra tbh.
@per
Hur resonerade ni kring Max lista? Paladiner(som nu alltid scorar) + karaktärer(battlebrothers), en hel del trolleri, stormraven och i övrigt bara stabila val. Kompas som strax över medel.
I min bok var detta den hårdaste / näst hårdaste listan på turneringen. Detta anser jag vara en kompblunder.
Annars har jag inte hårt ngn som varit missnöjd och inte heller sett ngn som borde vara det(annat än jag själv så klart). Men på max lista har ni nog gjort en typo där 1:an blev en 7:a.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Namnkompad, som vanligtkombat skrev:Hur kunde hylander få 2 i komp med den skitlistan...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag hävdar felstavning! (Kan vara lite öl som pratar, återkommer imorgon)
Får hålla med Olof, var oerhört nöjd med min komp 7, tror jag borde haft 3-4 såhär i efterhand, borde nog legat bland lågkomparna. Framförallt tror jag att jag hade lite för bra komp i jämförelse med dom som låg ovan, spannet var lite för snävt för att påverka. Sen blir 3-match turneringar lite märkliga, även om jag tycker det är jävligt gött, tar man i för mkt med kompen blir det oerhört svårt att slå någon med högkomp som gått bra första två matcherna (jag var tvungen att vinna med 14-6 mot jocke sista matchen för att gå förbi honom, han hade tagit 1(?) poäng mer än mig de första två matcherna... och då hade jag dessutom förmodligen för bra komp.