Hej
Vad gäller Astra Militarum order och mixade enheter av battle brothers.
Från cordexet: select a single friendly non-vehicle unit from Codex: Astra Militarum that is within 12" of the officer
Går det att ge order till en Astra Militarum enhet som ha rbattle brothers IC från ett anat codex, i sig? Om, ja, får alla i enheten gagn av ordern? Skulle det rentav gå att ge order till en enhet som har en Astra Militarum IC i sig, men i övrigt består av icke Astra Militarum modeller?
Imperial Guardsman, orders
Re: Imperial Guardsman, orders
Ta inte detta som sanning - men detta har konsensus av de jag diskuterat detta med kommit fram till.
1. Du kan ge till Astra militarum units med annan IC
2. Du kan inte ge till ex SM unit med astra IC
3. Ja - hela uniten får ta del av ordern
/D
1. Du kan ge till Astra militarum units med annan IC
2. Du kan inte ge till ex SM unit med astra IC
3. Ja - hela uniten får ta del av ordern
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Nya regelboken klargör det också ganska ordentligt eftersom Battle Brothers nu får tillgodoräkna sig bonusar från t.ex Abilities från sina allierade Battle Brothers.
Så håller helt med Papa D.
Så håller helt med Papa D.
Jag undrade samma sak... Man kan alltså stoppa in en AM präst i ett gäng marines och ge dom order för t.ex. ignore cover och det går igenom! Lite ballt att min commander säger åt mighty space marines vad dom ska göra.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej, det kan man inte för det är inte en AM unit.Trulsante skrev:Jag undrade samma sak... Man kan alltså stoppa in en AM präst i ett gäng marines och ge dom order för t.ex. ignore cover och det går igenom! Lite ballt att min commander säger åt mighty space marines vad dom ska göra.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Nawwww...
Freedom is the right of all sentient beings