Hej hå.
Får man köpa en transport till en enhet som är för stor för att kunna transporteras.
Tex en Raider till 20 Kabalite Warriors.
Jag kan inte hitta något som säger att man inte får, man kan bara inte utnyttja transporten till just den enheten utan den får deployas tom.
Transport till enhet som är för stor för att få plats
-
Loudhoward
Re: Transport till enhet som är för stor för att få plats
Tyvärr, angånde dark eldar warriors så står det under raider sectionen att man får inte ha ett transport fordon om truppen överstiger transportfordonets kapacitet.
Tror det är em generell regel för alla lag.
Tror det är em generell regel för alla lag.
Skulle tro att det är något unikt med just DE transporter. Såvitt jag vet får alla andra köpa transporter fast man inte får plats.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Det är inte en generell regel utan begränsas av respektive codex.
- DarkMessiah
Sidan 91 i DE codexen
DEDICATED TRANSPORTS
Certain units have the option of selecting a dedicated transport vehicle. These vehicles do not use up any Force Organisation
chart selections, but otherwise function as separate units. Note that units may not select a dedicated transport if the number of
models in the unit is higher than the transport capacity of the vehicle.
Det var likadant med förra eldarcodexen. Där kunde man bara köpa en wave serpent till wraithguards om de var max 5+1 gubbar.
Ja' än't bittä'!
-
Loudhoward
Kollade bara brb, tänkte inte ens på codex. Ser att DE inte får, men hittar inget motsvarande i Eldar codexen. Dvs man får köpa en Serpent men inte en raider. Makes sense 
Tackar för svar!
Tackar för svar!