"The Military Force formerly known as Imperial Guard"

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Lakhota
Inlägg: 38
Blev medlem: 05 feb 2012, 23:01
Ort: Halmstad

"The Military Force formerly known as Imperial Guard"

Inlägg av Lakhota »

Efter att ha målat alldeles för många space marines så kände jag att ett det hade varit skoj att måla något annat. Så efter 5-6v helt utan målande och spelande så kom ju ett nytt codex och jag tänkte att jag skulle göra ett nytt försök att måla lite IG/AM. Förra försöket slutade med att jag råkade köpa på mig lite för mycket ifrån Ebay, så jag tröttnade rätt fort o sålde vidare sakerna.

Denna gången ska inköpen vara lite mer kontrollerade är det tänkt och det ska inte köpas in nytt innan det befintliga är målat. Ett litet undantag med Hammer of Cadia lådan som jag beställde ifrån Wayland idag, då det är en slant att spara där om jag bara kan finna plats för Hellhouds/Bane Wolfs.

Målet är kort o gott att måla ihop en liten armee som är skoj att spela lite "Beer and Spritzer" matcher med, men om det visar sig att den inte blir tablad runda 2-3 varje match så kanske man följer med de andra SORK'arna när de åker iväg på spelar lite turneringar...

Och med att slänga upp en liten tråd här så får jag ju själv en liten morot att inte ge upp projektet (om nu inte mitt målande blir totaltsågat dvs =P) (Kan ju redan nu slänga in en passus på att jag var lite kass på att få bort moldlines på första batchen=)) samt att man kanske kan få lite tips på listbyggande ifrån lite mer erfarna IG spelare.

Sen har jag lite problem/ångest inför trupp och fordonsmarkeringar.. Vet inte riktigt hur jag ska lösa den biten.

Ursprungsplanen var att måla en Commisar, 10 vets i en Chimera och en Leman Russ för ett litet roligt allied detachment till mina Marines, men blev så nöjd med resultatet av Chimera, så långt jag kommit med den, så höjde siktet litet till :)

Första delmål för lista:
Prask i Punisher med 3 HB's, + 1 Executioner med plasma sponsors.
Tank Commander i Vanq med Las + 1 Vanq med Las
2* Veterans i Chimera med 2 melta och 1 Heavy flamer.

Detta första delmål är ca 1050p.
Bilagor
Första Vet squaden, lite kvar på läderväskorna, baser, samt huvud som jag väntar ska komma med posten nån gång...
Första Vet squaden, lite kvar på läderväskorna, baser, samt huvud som jag väntar ska komma med posten nån gång...
DSC07178.JPG (99.9 KiB) Visad 819 gånger
Chimeran som den ser ut nu, innan battle damage och markings.
Chimeran som den ser ut nu, innan battle damage och markings.
DSC07170.JPG (95.82 KiB) Visad 819 gånger

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: "The Military Force formerly known as Imperial Guard"

Inlägg av Lottomannen »

Najs! Cadians utan huvud ser lite läskiga ut, något i reptilhjärnan protesterar liksom :)
Målet är kort o gott att måla ihop en liten armee som är skoj att spela lite "Beer and Spritzer" matcher med, men om det visar sig att den inte blir tablad runda 2-3 varje match så kanske man följer med de andra SORK'arna när de åker iväg på spelar lite turneringar...
Det roliga med att måla för ett bestämt syfte, man tappar inte (s)orken!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar