Hur som, jag tycker verkligen om det här nya systemet där ni kan se alla arméer i sin helhet, utan att de flyttas runt, står undangömda i hus osv och som sagt slipper störa mitt i matcherna. Om ni har ork så hoppas jag att ni fortsätter med samma upplägg till nästa år.
Kommentera målningsbedömningen på GC
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Kommentera målningsbedömningen på GC
inte för att jag tänker klaga, men måste säga att jag vart väldigt överaskad när jag kommer hem och kollar listan och ser att jag fått 22 poäng! Min armé var ju långt ifrån färdigmålad och objectives kladdades ihop på fredag kväll. Gillade ni skölden i honourguardet så mycket eller? 
Hur som, jag tycker verkligen om det här nya systemet där ni kan se alla arméer i sin helhet, utan att de flyttas runt, står undangömda i hus osv och som sagt slipper störa mitt i matcherna. Om ni har ork så hoppas jag att ni fortsätter med samma upplägg till nästa år.
Jag tycker inte om att måla, men jag gillar snyggt målade arméer och skulle gärna ha en fin armé själv. Därför tyckte jag att det var riktigt bra att målningen var så viktig som den var. Jag fick bara 18p, vilket jag förtjänar, men hade jag haft en riktigt snygg armé kunde min 4:e plats enkelt blivit en pall plats och bara det känns som en stor morot till att verkligen lägga ner extra tid till nästa år på att göra mina gubbar snyggare.
Bra jobbat!
Bra jobbat!
Alexander Merinen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Fick du 22? Det känns väldigt konstigt. Jag och svensson fick 19 och undrade varför Hyllander fick 2p mer än ossNeth_Oni skrev:inte för att jag tänker klaga, men måste säga att jag vart väldigt överaskad när jag kommer hem och kollar listan och ser att jag fått 22 poäng! Min armé var ju långt ifrån färdigmålad och objectives kladdades ihop på fredag kväll. Gillade ni skölden i honourguardet så mycket eller?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Det låter ju väldigt märkligt. Kan det vara så att ni som bedömde arméer kan ha blandat ihop/gjort fel på vissa? Som Robin säger så om en armé inte är riktigt färdig (finns färg överallt förvisso) så bör den ju inte kunna ge mer än 18? Jag tycker att jag fick lite väl mycket också. Nu är min armé helt färdig och alla kriterier sitter där men som jag förstod så va väl max poängen 20 om man prickade alla kriterier förutom de som ville bli bedömda ytterligare?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Bronson: 18 var standard, och alla bedömdes.
Neth: Som sagt, jag minns inte alla arméer, så kan inte svara på vad vi tänkte med din. En del personers inte färdigmålat ser ju bättre ut än andra personers inte färdigmålat
Gällande kommentarar på varje armés bedömning så hade det kanske kunnat göras efter önskemål. Det vill säga, vi kommenterar bara de som bett om det. För i ärlighetens namn tror jag inte vi skulle klara det på dräglig tid, samt att jag tror inte alla vill höra vad vi tycker om deras målning
Neth: Som sagt, jag minns inte alla arméer, så kan inte svara på vad vi tänkte med din. En del personers inte färdigmålat ser ju bättre ut än andra personers inte färdigmålat
Gällande kommentarar på varje armés bedömning så hade det kanske kunnat göras efter önskemål. Det vill säga, vi kommenterar bara de som bett om det. För i ärlighetens namn tror jag inte vi skulle klara det på dräglig tid, samt att jag tror inte alla vill höra vad vi tycker om deras målning
Jag förstår det inte är jättefestligt att få massa minus, men som skapare till målningsmallen var min tanke att de feta minusen skulle vara så avskräckande att man tar sig tiden att måla klart och fixa alla tveksamheter, så man själv känner att inget skulle kunna feltolkas och ge minus.
Målningen är till stor del det som håller mig kvar i hobbyn, och Gothcon har länge varit turneringen man vill vinna best painted på, för det är där de snyggaste arméerna kommer visas för så stor massa.
Jag säger inte att det inte fanns snygga arméer i år (marinerna och grotsen vi gav 26p var ju så man fick stånd!), men det känns inte som standarden är fullt lika hög längre, så jag ville piska lite
Jag vet iaf tre på topp tio som la lite extra energi på årets armé, och fick lön för mödan. Så det gör mig glad!
Målningen är till stor del det som håller mig kvar i hobbyn, och Gothcon har länge varit turneringen man vill vinna best painted på, för det är där de snyggaste arméerna kommer visas för så stor massa.
Jag säger inte att det inte fanns snygga arméer i år (marinerna och grotsen vi gav 26p var ju så man fick stånd!), men det känns inte som standarden är fullt lika hög längre, så jag ville piska lite
Jag vet iaf tre på topp tio som la lite extra energi på årets armé, och fick lön för mödan. Så det gör mig glad!
Något jag verkligen vill trycka till är de som inte basar sina ovala baser bara för att det råkar stå en flyer på dem. Är det någon norm som säger att ovala baser kommer undan basningskrav? Hade min motspelare tagit fram en obasad storm talon/raven hade jag velat säga "ta bort modellen, den hör inte hemma här".
Troligen hade jag inte sagt något men jag tycker inte det ska behövas, arrangörerna ska plocka bort obasade figurer.
Troligen hade jag inte sagt något men jag tycker inte det ska behövas, arrangörerna ska plocka bort obasade figurer.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Din arme kollade jag inte men Olof målar ju fan sämre än dottern min...DHettNeck skrev:Fick du 22? Det känns väldigt konstigt. Jag och svensson fick 19 och undrade varför Hyllander fick 2p mer än ossNeth_Oni skrev:inte för att jag tänker klaga, men måste säga att jag vart väldigt överaskad när jag kommer hem och kollar listan och ser att jag fått 22 poäng! Min armé var ju långt ifrån färdigmålad och objectives kladdades ihop på fredag kväll. Gillade ni skölden i honourguardet så mycket eller?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det är ju iofs sant 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Jag tycker det är bra att det sker en ordentlig bedömning av arméerna som nu skedde på Gothcon.
Dessutom är det roligt att gå runt och titta på alla trevliga arméer som står uppställda. Det är sällan man kan ta sig den tiden under ett parti. Såvida man inte blir utplånad första rundan.
Dessutom är det roligt att gå runt och titta på alla trevliga arméer som står uppställda. Det är sällan man kan ta sig den tiden under ett parti. Såvida man inte blir utplånad första rundan.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019