Precis. Den enda egentliga skillnaden är att du väljer för varje Precision Shot vilken modell som det blir allokerat till istället för närmaste modellen.DHettNeck skrev:nej flogger. du allokerar woundsen ett i taget, slår svae och sen tar man nästa. Detta står under allocating wounds i regelboken.
Take aim ordern...
Re: Take aim ordern...
Vid snap shot får du inte PS.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Precision shots följer egna regler för wound allocation. Står tydligt under precision shots att du väljer vilken modell som ska ha träffarna och sedan står det "rather than following the normal rules for wound allocation".DHettNeck skrev:nej flogger. du allokerar woundsen ett i taget, slår svae och sen tar man nästa. Detta står under allocating wounds i regelboken.
Så de generella wound allocation reglerna hör inte hit.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Håller inte med om att man helt frångår de vanliga reglerna. Jag ser inget som motsäger att man fortfarande gör dom en i taget.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Kan stämma, det är sällan precision shots kommer i sådan volym så kanske tänker felDHettNeck skrev:Håller inte med om att man helt frångår de vanliga reglerna. Jag ser inget som motsäger att man fortfarande gör dom en i taget.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Denna frågan är dock lite luddig så jag kan erkänna att jag inte är 100% här heller 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Vanligtvis nej, men den här regeln tar bort allt vad vanligt och logik innebär. Jämför med Illics sharp shot så sr du att de lagt till en parentes om att snap shots inte funkar att göra om till precision shots, finns den regeln i IG-dexen?Newyn skrev:Vid snap shot får du inte PS.
Ja' än't bittä'!
Ok, ska man välja det i armélistan eller innan varje match? Eftersom ingen nämnt det tidigare antog jag att det var som förra codexen att man fick välja när man gav ordern.Flogger skrev:Du kan inte kombinera orders. Så fort du kastar ordern står det "the ordered unit must make a shooting attack".
Så du kan inte ha precision shots OCH ignores cover.
Ja' än't bittä'!
Jag tror ni pratar förbi varandra.
Det fungerar som innan.
Flogger trodde att du trodde att man kan få alla saker samtidigt (vilket jag också trodde att du menade första gången jag läste vad du skrev).
Och nu tror du att han skrev att man bara kan ha en order när han menar att en enhet bara kan påverkas av en order per runda.
Det är vad jag tror i alla fall...
Precision shots tar ju bort extra range man får av att ha specialvapen i en enhet med, varje gubbe måste nå sitt mål. Det känns som om det finns stor maskningspotential här (för både AM-spelaren och motståndaren) om man skall spela helt "korrekt".
Det fungerar som innan.
Flogger trodde att du trodde att man kan få alla saker samtidigt (vilket jag också trodde att du menade första gången jag läste vad du skrev).
Och nu tror du att han skrev att man bara kan ha en order när han menar att en enhet bara kan påverkas av en order per runda.
Det är vad jag tror i alla fall...
Precision shots tar ju bort extra range man får av att ha specialvapen i en enhet med, varje gubbe måste nå sitt mål. Det känns som om det finns stor maskningspotential här (för både AM-spelaren och motståndaren) om man skall spela helt "korrekt".
Jag är inte helt 100, men jag tror att wound allocation reglerna blev faqade av gw. Tror att det var något med att do sa imot sig själva. Men det går ju inte att kolla just nu.DHettNeck skrev:nej flogger. du allokerar woundsen ett i taget, slår svae och sen tar man nästa. Detta står under allocating wounds i regelboken.