FaQ och nya hemsidan
Re: FaQ och nya hemsidan
Helt plötsligt blev SWEFAQen ett måste och den MÅSTE expanderas. Vi har alla FAQs utskrivna på GoB så vi kan fortfarande spela med dem 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Urk, måtte det inte vara sant... Öppnar iof upp för att "laga" spelet 
Att få tag på dokumenten är nog inte så svårt. Finns gott om folk som har sparat dem (jag har exempelvis 40k- dokumenten på två datorer, en sticka och min platta). Om de nu skulle vara borta för gott så kan man ju utgå från de gamla. Och i ärlighetens namn så har ju inte GW släppt överdrivet mycket sådana dokument de senaste 6 månaderna.
Det värsta, ur en generell synvinkel, är väl Errata- delen. I 40k går det väl att spela utan, en del småfel och äldre böcker som saknar regler för vissa vapen. Men i Fantasy har jag för mig att vissa arméer inte går att spela alls utan.
Det värsta, ur en generell synvinkel, är väl Errata- delen. I 40k går det väl att spela utan, en del småfel och äldre böcker som saknar regler för vissa vapen. Men i Fantasy har jag för mig att vissa arméer inte går att spela alls utan.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej, i fantasy är tex skaven totalt ospelbara utan deras 8 sidors FAQ :/
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Kul att tappa en massa vapen till enheter och magier pga gammal codex. Fast Wolf guards blir ju ch allihop. :p
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Bara för det inte går att ladda ner dokumenten längre betyder det ju inte att de inte gäller.
Om det nu stämmer med "ny" edition i sommar så kanske den löser många av problemen.
Om det nu stämmer med "ny" edition i sommar så kanske den löser många av problemen.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Sant.
Fast tråkigt att inte få ny codex först.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
-
Loudhoward
Ge mig 7th första codex istället för 6th sista codex any dayNewyn skrev:Sant.![]()
...är du säker? Det funkade ju så bra för chaos codexen...Loudhoward skrev:Ge mig 7th första codex istället för 6th sista codex any dayNewyn skrev:Sant.![]()
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
om man ser historiskt så är sista boken innan en ny edition nästan alltid starkast i den nya editionen ett bra tag (Orks inför 5th, Necrons inför 6th)