gamla och nya shades/washes

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
MITTZ

gamla och nya shades/washes

Inlägg av MITTZ »

Är det någon som har erfarenheter av både gamla och nya shades/washes?
Hur väl stämmer de överens i färgtonen? Jag vet att agrax o devlan inte är helt samma men innan jag drar iväg o köper de nya bara för att de ser lite annorlunda ut på GWs sida kanske folk kan ge mig lite tips?

Det är främst de här tre jag är nyfiken på...
Baal red - carrobrug crimson
Levaithan purple - druchii violet
Asurmen blue - drakenhof nightshade

Ancalagon

Re: gamla och nya shades/washes

Inlägg av Ancalagon »

Asurmen Blue och nightshade är iaf inte alls lika. Asurmen är ljusare och mycket blåare, nightshade är mörk som tusan och knappt blå alls.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Tack ancalagon!
Jag köpte bl.a carroburg o ska testa den när jag har tid.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Army Painters nya washer är väldigt bra och rätt lika GW:s gamla. Har prövat mig igenom röd och blå (förutom de klassiska Strong Tone (Devlan), Soft Tone (Sepia) och Dark Tone (svart) såklart) och de är med beröm godkända.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

För just blå använder jag Vallejos Blue Shade. Väldigt nöjd :)

Bronson

Inlägg av Bronson »

Serpent skrev:Army Painters nya washer är väldigt bra och rätt lika GW:s gamla. Har prövat mig igenom röd och blå (förutom de klassiska Strong Tone (Devlan), Soft Tone (Sepia) och Dark Tone (svart) såklart) och de är med beröm godkända.
Instämmer helt med detta. Army Painter har väldigt bra washes som är lik de gamla i hur de beter sig. GW's Nuln oil t.ex beter sig väldigt skumt ibland och blir ljusare på vissa ställen där den ska bli som mörkast. 2 av 3 burkar har blivit så i alla fall.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar