Fråga kring symbol (dubbelhövdad örn)

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
frigobben

Fråga kring symbol (dubbelhövdad örn)

Inlägg av frigobben »

Jag kan inte så mycket om fluffet och herakdiken, men jag har precis köpt två chaos Vindicators, som har ganska mycket delar gemensamt med lojalistvarianten. På ena dörren sitter en "imperial eagle" med två huvuden. Jag gissar att chaos inte också använder den, utan att den bör skrapas bort? Det verkar vara så de har gjort på bilden på framsidan.

En döskalle med två vingar däremot verkar användas av båda sidor?

Neth_Oni

Re: Fråga kring symbol (dubbelhövdad örn)

Inlägg av Neth_Oni »

nej, det är också imperiets. Chaos använder sig av sin stjärna, gudasymboler och allmänna tecken för död (eld, döskallar osv). Vingarna används inte av chaos, oavsett vad som är mellan dem ;)

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag skulle skrapat döskallen med vingar också. Mer chaos stjärnor! Mindre vingar.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Tihi, kollar man (väldigt noga) på chaos vindicator:n på GW:s hemsida ser man lite skillnader i färgen där aquilla:n har suttit (blir lite tydligare om man jämför med lojalist-varianten).

När du skrapar ikonen på skopan (döskallen med vingar) kan du med fördel bara skrapa vingarna och låta skallen vara kvar. Odekorerade dödskallar används av båda sidor (men kanske främst av Chaos).
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

...om du inte spelar Alpha Legion såklart, för de vill ju gärna vara lite mystiska och drar sigi nte från att använda imperie-heraldik för att förvirra motståndarna, vilket bevisas i deras stridsrop: "For the Emperor"... ;)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

frigobben

Inlägg av frigobben »

Tack för alla svar! Det skall bli Nurgle-bilar av det hela.

Ang vingarna med döskalle i mellan, de sitter ju ändå kvar på GWs egna Vindicator. Är det av slapphet eller av okunskap av sitt eget fluff, eller kan det faktiskt vara ok?

Ang Nurgle förresten, finns det några av chaos-stjärnorna eller till exempel det stora ögat (se återigen GWs referens http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1090579, jag tänker speciell den ikonen på sidan), som inte är så Nurgliga av sig?

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Excessus skrev:...om du inte spelar Alpha Legion såklart, för de vill ju gärna vara lite mystiska och drar sigi nte från att använda imperie-heraldik för att förvirra motståndarna, vilket bevisas i deras stridsrop: "For the Emperor"... ;)
Men var det inte så att Alpha legion egentligen slåss för kejsaren? Jag har för mig att deras primarcher fick en vision från en farseer där de såg fullständig entropi om Imperiet vann mot Chaos på kort sikt..

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Spoiler alert!!

(Cabal sa att om chaos vinner så utrotas mänskligheten och då finns det inget kvar som kan nära kaosgudarna, har jag för mig)
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Valet var:

Om Kejsaren vann så skulle det bli 10k år av en sakta död av mänskligheten där kaosgudarna vann i slutändan...

Om Kejsaren förlorade så skulle mänskligheten bränna ut sig själv och civilisationen skulle dö ut inom ett par generationer, men vi skulle ta kaosgudarna med oss i fallet...

...i inget av fallen vinner mänskligheten... :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

frigobben skrev:Tack för alla svar! Det skall bli Nurgle-bilar av det hela.

Ang vingarna med döskalle i mellan, de sitter ju ändå kvar på GWs egna Vindicator. Är det av slapphet eller av okunskap av sitt eget fluff, eller kan det faktiskt vara ok?

Ang Nurgle förresten, finns det några av chaos-stjärnorna eller till exempel det stora ögat (se återigen GWs referens http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1090579, jag tänker speciell den ikonen på sidan), som inte är så Nurgliga av sig?
Just ögat är, om jag inte minns fel, Black Legions (före detta Sons of Horus, före det Luna Wolves) symbol, d.v.s. mer eller mindre en symbol för Chaos Undivided.

Skriv svar