Jörgens Nids

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Jörgens Nids

Inlägg av Jörgen »

Be afraid be very afraid, Hive fleet polkagris is coming to a tournament near you!
Ja en sån t-shirt ska man nog ha när jag blir klar med denna nystartade arme :D
Aja blev precis klar med min första figur, lite pill kvar som basen då jag inte riktigt är säker på om jag ska köra på grus och slem som jag först tänkt, vad tycker ni?

Bild

Bild

Polkagris? :D
Bild

Magnetiserad är bra om man vill testa mister stormun vid ett senare tillfälle :D
Bild
Senast redigerad av 1 Jörgen, redigerad totalt 26 gånger.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Jörgens Nids

Inlägg av Katarsis »

Jättecoolt.
Lite svårt att avgöra utifrån bilden, men det vita ser lite platt ut. Det skulle nog må bra av samma feathering-liknande behandling som det röda fått, alternativt washa lite i de urgröpningar som finns i skalet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Jörgens Nids

Inlägg av Jörgen »

Katarsis skrev:Jättecoolt.
Lite svårt att avgöra utifrån bilden, men det vita ser lite platt ut. Det skulle nog må bra av samma feathering-liknande behandling som det röda fått, alternativt washa lite i de urgröpningar som finns i skalet.
Tack.
Det ser bättre/sämre ut i verkligeheten, det vita blev bara supertäckande pga kameran.
Är lite grått som lyser igenom annars.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Jörgens Nids

Inlägg av Flogger »

Så jävla nice!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Jörgens Nids

Inlägg av MITTZ »

Sjukt kreativt! Kan nog bli riktigt snygg hord!
Reagerade också på samma grej som katarsis. Jag tycker att vitt är det absolut svåraste att måla. Iaf kritvitt. Man vill ju att de stora ytorna skall ha den färgen man siktar efter o sen kan kanterna bli ljusare i olika många nivåer....men vad är ljusare än kritvitt!?
Nåja, ser säkert mycket bättre ut IRL som du skrev.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Jörgens Nids

Inlägg av Flogger »

Tycker vitt är snyggast när det är kritvitt. Det kan inte skuggas och ska inte highlightas. Måla några lager till det blir helt jämnt och fint vitt och sedan låt det vara :)

I alla fall när det är på såhär platta ytor ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Jörgens Nids

Inlägg av bolterochkniv »

perfekt! ett av de schysstaste färgscheman jag sett på en nidsarmé! mera!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Jörgens Nids

Inlägg av Röde »

Gillar mjukdelarna skarpt. Polkagrishårddelarna gillar jag inte alls... Jag hade nog testat att måla sköldarna svarta och så klarlackat dem. Det tror jag hade funkat mot din mycket snygga grå och lila bas. Men hur som helst... Skit i mig och måla på. Asgrymma mjukdelar som sagt!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Jörgens Nids

Inlägg av Flogger »

Det där färgschemat är väldigt 3e edition, älskar't!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Jörgens Nids

Inlägg av Jörgen »

Tackar för alla trevliga kommentarer, vill dock påpeka att jag inte står som master mind över detta färgtema.
GW gjorde nått liknande i 3ed codex, så det kommer därifrån ursprungligen, samt från en arme jag hittade med samma tema som nån har målat i just dessa gw färger. Önskar dock jag kommit på det för jag gillar att det sticker ut, såpass som det gör :D

Bild

Röde skrev:Gillar mjukdelarna skarpt. Polkagrishårddelarna gillar jag inte alls... Jag hade nog testat att måla sköldarna svarta och så klarlackat dem. Det tror jag hade funkat mot din mycket snygga grå och lila bas. Men hur som helst... Skit i mig och måla på. Asgrymma mjukdelar som sagt!
Hehe kul att du gillar mjukdelarna då dom är de som fått minst kärlek, bara grått och wash :lol:
Svart hade säkert gått mycket snabbare och sett helt okej ut men mina andra arméer sticker ju ut lite så varför inte denna med :D

Skriv svar