Flamers från chimeror

Regelfrågor och förslag på husregler
PeterWelzien

Flamers från chimeror

Inlägg av PeterWelzien »

Hur lägger man ut templaten när man skjuter en flamer från en chimera? Med den smala delen vid luckan, eller vid fordonets ytterkant? Eller kör man RAW, vilket innebär att man inte kan skjuta flamers alls från chimeror?
/Peter Welzien

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Flamers från chimeror

Inlägg av Katarsis »

Det har vart uppe förut och aldrig någonsin kommer det köras som så att man inte får skjuta Flamers från fire points (eller fordonsvapen såsom CSM Combiflamer), oavsett vad som står i reglerna. Range mäts alltid från luckan så det gäller Flamers också.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det gäller nästan alla fordon med flaimer vapen: Chimeror, rhinos, imolators, rasorbacks och orc buggys mf. Alla dessa kan ha tempplate vapen som lägs ut så att de täcker delar av modellen som skjuter. Det finns två möjliga tolkningar på detta.

Tolkning 1: RAW: Ingen av dessa modeller få nånsingen skjuta.
Tolkning 2: De träffar inte sig själv.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Man får väl tänka sig att den som skjuter inte försöker grilla sitt eget fordon. Tänk dig att templaten är i 3D. Som en kon. Elden sprids ju längre bort den kommer och då är det fullt möjligt=)

Skriv svar