Farsight enclaves characters

Regelfrågor och förslag på husregler
Neth_Oni

Farsight enclaves characters

Inlägg av Neth_Oni »

Jag hamnade igår i en liten diskussion om Farsights egna livvakt från supplementet. Jag tolkar det som att du måste ha Commander Farsight för att kunna ta hans "bodyguard" som består av alla de där independent character killarna men han hävdade att det inte är vad som står och att man har fritt fram att välja att spela med dem rakt av

Hur tolkar ni det?

Ancalagon

Re: Farsight enclaves characters

Inlägg av Ancalagon »

Solklart för mig att Farsight måste vara med. Han får inte köpa en bodyguard längre utan har Commander Team istället. Ingen Farsight -inget Team. Så ser jag det iaf.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker att det är 95% klart att man måste ta farsight.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

warman

Inlägg av warman »

Min bok säger:
"When choosing a Farsight Enclaves army with Commander Farsight as its Warlord, you may take Farsight’s Commander Team instead of Farsight’s XV8 Crisis Bodyguard Team."

Tau codexen säger dessutom:
"For each commander in your army (including Commander Farsight and Commander Shadowsun), you may include one XV8 Crisis Bodyguard team."

Vilket jag tolkar som:
Man måste ha Farsight som Warlord. (man kan inte ha ett bodyguard team utan commander och man tar ett farsights commander team istället för farsights bodyguard team)
"you may" betyder bara att man kan ta det nya teamet, inte att man måste. Man kan alltså fortsätta att ta ett Crisis Bodyguard Team som vanligt om man vill det.

Vet inte riktigt hur man kommer fram till andra slutsatser. Har det kommit en uppdatering till boken som jag missat?

Halvar

Inlägg av Halvar »

i den texten ser jag det som att han (hon? hen!) måste vara med och dessutom warlord och tagen från supplementet för att man ska kunna ta hens speciella livvakt. annars får man ta vanliga codexens vanliga bodyguard, eftersom det är olika detachments.
Ja' än't bittä'!

warman

Inlägg av warman »

Halvar skrev:i den texten ser jag det som att han (hon? hen!) måste vara med och dessutom warlord och tagen från supplementet för att man ska kunna ta hens speciella livvakt. annars får man ta vanliga codexens vanliga bodyguard, eftersom det är olika detachments.
Farsight är en "han".
"O’Shovah’s journey into the stars began upon the sept world of Vior’la. Amongst a people with a reputation for being hot-tempered, the young warrior had a fire inside him that would one day set the Tau Empire aflame."

Skriv svar