Ris och Ros SM2013

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Hylander

Ris och Ros SM2013

Inlägg av Hylander »

Tack för att ni dök upp och ni kanske orkar med att ge lite påpekanden på vad som kan göras bättre och vad vi bör behålla och måna om.

Tackar på förhand
/Hylander
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

daskad

Re: Ris och Ros SM2013

Inlägg av daskad »

Tack för en trevlig turnering
Ros:
Varmt och mysigt
Bra lokaler (iaf för öppna)
Bra läge
Trevligt folk

Ris:
Dåligt väder
Lite dåligt med Los Blockers på vissa bord
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

egge

Inlägg av egge »

+Bra lokaler
+Frukost ingår
+Schemar (det ändrade schemat)

-Uppdragen där ena uppdragen har 20 poäng maximalt medan andra slogs man om mycket mer potentiella poäng.
-Det saknades inte "lite" LOS block. Dakka är så jäkla bra numera att om man inte kan gömma sig 100% effektivit så är man i grund helt i det öppna. I fyra av fem matcher kunde jag inte gömma ett enda monster på plan från dakka död. Kompen måste börja ta till hänsyn att allt med dakka alltid är 100% effektivt eller att man skall spela med minst 5 stora LOS blocks. Två räcker inte ens i närheten. Att flyga eller droppa in är alltså det enda sättet att se till att dakka inte kan skjuta på samtliga enheter i sin armé med fullt utslag. Det är tydligt hur bra Broadsides är med tanke på att de kommer få välja mål i hela motståndar-armén från runda 1. Jag tror detta är jätte-viktigt. Om det inte finns två eller tre stora LOS blocks i mitten av spelplanen så att man tydligt kan gömma sig så är det i grund ett helt öppet bord för dakka enheter där terrängen endast har som syfte att sakta ned enheter som går till fots och vill framåt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

tack för en kul turnering! spelade ÖSM och tyckte att det mesta fungerade bra!

+
gillar att borden är så olika! mycket roligare än det gamla standardupplägget man brukar se på turneringar, här går att ta ut svängarna ännu mer!
bra att vi slapp meatgrinder-uppdraget!
öl i kiosken - bra urval!
skönt folk och bra stämning!

-
vet att ett av rummen som riktiga sm gick i hade helt sjukt dålig lufft.
tiden! vet att detta är en svår fråga att lösa men tycker ändå det borde tas upp. jag tror att 30 min längre matcher hade gjort mycket för matcherna. jag tror också att vi som community måste hitta på ett sätt att få folk att spela snabbare.
någon lunchlösning på plats hade varit nice. typ förbeställda baguetter, sallader, thai eller pizza. då hade man kunnat dra ner på lunchtiden också och utöka matcherna!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Joakim

Inlägg av Joakim »

+ Allt flöt, funkade bra!

- Spelade på samma bord 3 av 5 matcher!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Saker som var dåliga:
Att det serveras alkohol, vi är här för att spela, inte supa. Detta reagerade jag mest på då det fanns minderåriga i lokalen. Ser gärna ett alkoholfritt SM nästa år. Vet att jag troligen kommer få en hel del mothugg på detta men vill gärna inte ha en debatt här i tråden utan jag yttrar bara min åsikt.

LoS-blockers. Stört dåliga bord, jag fick 1 bord med en stor LoS blocker, annars inga. Praktiskt taget bara golfbanor. Nu med riptides och wraithknights som ser över ALLT måste terrängen bli större. Så hoppas på mycket fler sådana framöver.

Det var VARMT och svettigt i de små rummen, tycker öppna SM kan vara i de rummen nästa år ;)

Men i det stora hela tyckte det mesta var exemplariskt, allt flöt på bra och som vanligt är digital lottning hela jävla kalasbra! :)

Puss på er! :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

keiko76

Inlägg av keiko76 »

Tack för en trevlig turnering!

+ Mycket trevligt arrangemang.
Bra lokaler

- Håller med om LOS blockers, just Riptides och jätteballerinan som alverna har ställer till det.
- Alkohol, både ja och nej men vill man dricka ska man få det. Oftast har vi inte minderåriga.

Ser fram emot Vinterslaget.

Hoj!

Bronson

Inlägg av Bronson »

+++ Alla trevliga motståndare
+++ Arrangemanget (scenarion, schema, inrapporteringen mm)
++ kiosk, gratis kaffe

- Jag körde med en "jätteballerina" men kan väl inte tycka att man ska bygga LoS blockers efter hur hög dom är. Men helt klart lite mer LoS block vore bra. Statiska enheter tjänar för mycket på golfbanorna.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Kosh

Inlägg av Kosh »

Taxar för ett bra arr.

+ Tydliga och klara regler för arret (Schema, missions, etc)
+ Braiga lokaler. Även om det var stundtals varmt och kanske en smula trångt. Lite mer ytrymme imellan borden hade kanske varit optimalt, särskilt på alla smaskares favorituppställning; Hammaren och städet
+ Snela farbröder. Aka, glada och tillgängliga arrangörer.
+ Lagom matchtid, tom nästan i överkant. Men så tänker inte jag när jag spelar heller.

- Bristen på analog tillgång. Det är behändigt att ha tillgång till analog form av missionpacken, lottningen, särskilt för fattiglappar så som mig som ej är i besittning av handdator.

- Alkohol. Ser inte riktigt att det är nödvändigt under spelandet. Mindreåriga eller ej.

- Låga bord...eftersom jag är över 1 och 30 så måste jag stå dubbelvikt i 3 timmar. Detta är dock bara gnäll från min sida, känn er fria att ignorera det.
Kosh Vinner
Tydligen Sveriges näst trevligaste 40kspelare

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

+ Arr i toppklass
+ Öl är mkt trevligt till 40K

- Varberg - så sjukt långt bort från resten av världen (läs Sthlm)
- Mer terräng till folket ! Vi som inte spelar Taudar behöver ha något att gömma oss bakom
- Mer tid i matcherna, 3h räcker inte riktigt i 6th. Så många tärningar som skall rullas etc etc.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Skriv svar