Ordinance Barrage

Regelfrågor och förslag på husregler
leidstedt

Ordinance Barrage

Inlägg av leidstedt »

Hjälp mig om jag tror rätt om Ordinace Barrage vapen.

1. Ett Ordinance Barrage vapen kan inte skjuta direkt. Det innebär att den faktiskt kan åka 6 tum, rotera och sedan skjuta. :?:

2. Minimum range är i praktiken borttagen för dessa vapen då Barrage regeln säger att man kan skjuta indirekt eld. :?:

3. Vid Nightfight fungerar inte artelleri för GW och the Warp gör att kulorna inte går längre. (Må den som skrev denna regel förklara sig.) :?:

mtz

Re: Sv: Ordinance Barrage

Inlägg av mtz »

Barrage funkar som alla blast vapen med några undantag den träffar alltid fordon i sida. Du kollar alltid target & cover från hålet, och om du inte ser målet eller om det inon din minimum range får du fortfarande skjuta men gör du det får du inte dra av bs.

leidstedt

Re: Ordinance Barrage

Inlägg av leidstedt »

mtz skrev:Barrage funkar som alla blast vapen med några undantag den träffar alltid fordon i sida. Du kollar alltid target & cover från hålet, och om du inte ser målet eller om det inon din minimum range får du fortfarande skjuta men gör du det får du inte dra av bs.
Absolut. Men får man skjuta när man kör? Tex en Basilisk. Jag ser inget problem med det eftersom det inte står något om vehicle på sid 51.

Om jag förstår saken rätt, vilket jag sällan gör, kan en Basilisk skjuta direkt men välja att inte göra det och på så sätt alltid scattra fullt men ignorera minimum range.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Den enda skillnaden i 6th mellan direkt och indirekt eld är att man inte får dra av BS vid indirekt eld. Det finns ingen anledning att välja indirekt eld istället för direkt ifall du kan skjuta direkt.
Alexander Merinen

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Det finns många anledningar till varför man skulle välja att skjuta indirekt men i vissa fall är de bättre att skjuta direkt, ja.

Och ja, man kan åka och skjuta indirekt numera ;)

Halvar

Inlägg av Halvar »

leidstedt skrev:
mtz skrev:Barrage funkar som alla blast vapen med några undantag den träffar alltid fordon i sida. Du kollar alltid target & cover från hålet, och om du inte ser målet eller om det inon din minimum range får du fortfarande skjuta men gör du det får du inte dra av bs.
Absolut. Men får man skjuta när man kör? Tex en Basilisk. Jag ser inget problem med det eftersom det inte står något om vehicle på sid 51.

Om jag förstår saken rätt, vilket jag sällan gör, kan en Basilisk skjuta direkt men välja att inte göra det och på så sätt alltid scattra fullt men ignorera minimum range.
öhm... tänker du på att det står hur många vapen man kan "shoot with full ballistic"? isf kan du läsa hela den biten igen och se att resten skjuts som snap shots och när man går till snap shots ser man att blasts och templates bl.a inte får skjuta snap shots.
Ja' än't bittä'!

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Jag tänker inte att jag får skjuta med full balistic. Om jag skjuter indirekt borde det väl vara att jag får skjuta med full scatter och snappfire med boltern... Eller?

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Neth_Oni skrev:Det finns många anledningar till varför man skulle välja att skjuta indirekt men i vissa fall är de bättre att skjuta direkt, ja.

Och ja, man kan åka och skjuta indirekt numera ;)
Tackar.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

ja, så länge du inte rör dig mer än 6" så är det fritt fram att skjuta barragen och snap fire med heavy boltern, och då kanonen är ordnance är det snap fire på boltern vare sig du rör dig eller inte vilket fall som

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Självklart.

Skriv svar