Battlement på en bastion?
Battlement på en bastion?
Är det 4++ eller 3++ cover save bakom en sån? En bastion är ju en fortifikation och ska sålunda ha 3++ men frågan är ju om dess battlement ingår i själva byggnaden. Vad säger ni?
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Re: Battlement på en bastion?
Då både aegisen och skyshielden är rulad till 4+ cover så antar jag att bastionen också ligger där.
E inte så sugen på bilar med 2+ cover som pruttar bakom en bastion...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Enligt swefaq då eller? För enligt regelboken står det ju tydligt att fortifikationer ger ett 3++ cover save..refabricated skrev:Då både aegisen och skyshielden är rulad till 4+ cover så antar jag att bastionen också ligger där.
Camo netting?John_F skrev:Enligt swefaq då eller? För enligt regelboken står det ju tydligt att fortifikationer ger ett 3++ cover save..refabricated skrev:Då både aegisen och skyshielden är rulad till 4+ cover så antar jag att bastionen också ligger där.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jepp. Det står oxå att en bastion med battlement är en multi-part building. Detta borde ju indikera att båda delarna av byggnaden definieras som en fortifikation.Röde skrev:Camo netting?John_F skrev:Enligt swefaq då eller? För enligt regelboken står det ju tydligt att fortifikationer ger ett 3++ cover save..refabricated skrev:Då både aegisen och skyshielden är rulad till 4+ cover så antar jag att bastionen också ligger där.