SjälvfalletSkcuzzlebumm skrev:Neil Kerr vill va med!
TOK 40 - Endagars inför lagturneringen. 19/10
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TOK 40 - Endagars inför lagturneringen. 19/10
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Är er avsikt att spelare 2 kan scora r1?Hylander skrev:Uppdragen uppdaterade.
Meatgrinder fixat. Spelaren scorar endast i slutet på sin egna player turn.
" ... each turn after the first... " Där turn ej är definerat till player turn eller game turn.
Vidare, gamla modeller som i nyutgåva fått nya baser, vilken bas skall de ha?
T.ex. de gamla termisen kom på små baser. Är detta ok eller skall de basas om till "normala" termie-baser?
Samma sak med bredsidor, gamla mellanbaser, ny stor-baser. Vilken skall användas?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Varje spelare kan scora efter den första Game Turnen eller efter sin första Player Turn. Hur man ser det spelar ingen roll. Mao spelarna kan först scora i sin andra Player Turn oavsett om de gick etta eller tvåa.refabricated skrev:Är er avsikt att spelare 2 kan scora r1?Hylander skrev:Uppdragen uppdaterade.
Meatgrinder fixat. Spelaren scorar endast i slutet på sin egna player turn.
" ... each turn after the first... " Där turn ej är definerat till player turn eller game turn.
S9 i BBB står det om "Turn". OM det står "Turn" så är det "Player Turn". Enda gången något är "Game Turn" är när det faktiskt står "Game Turn".
Jag skrev ytterligare förtydling i mission texten.
Nya baser. Mao blir det att skära i plasticcarden för att fixa baser till Bredsidorna.Vidare, gamla modeller som i nyutgåva fått nya baser, vilken bas skall de ha?
T.ex. de gamla termisen kom på små baser. Är detta ok eller skall de basas om till "normala" termie-baser?
Samma sak med bredsidor, gamla mellanbaser, ny stor-baser. Vilken skall användas?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Axel Rydén anmäld 2 ggr.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Man kan inte få tillräckligt av grabbenrefabricated skrev:Axel Rydén anmäld 2 ggr.
Hallå, försöker lösa barnvakt till detta fina event. Finns det möjligtvis lite Termagants att låna av någon vänlig själ? Jag pallar verkligen inte att köpa/måla flera och funderar på att spela några fler än vanligt... Behöver dem främst till utfödning, så jag kan knappt garantera dem speltid.
Prata med herr Hylander, har hört att han har 1 eller 2 termagaunts...
Det går att lösa..jag har 100+frigobben skrev:Hallå, försöker lösa barnvakt till detta fina event. Finns det möjligtvis lite Termagants att låna av någon vänlig själ? Jag pallar verkligen inte att köpa/måla flera och funderar på att spela några fler än vanligt... Behöver dem främst till utfödning, så jag kan knappt garantera dem speltid.
Ok, misstänkte att så var fallet!
då är det bara barnvaktsproblematiken kvar.
Armélista mailas till tok.40k©gmail.com senast den 12:e oktober. Din armélista skall vara i lättläst text-format, inget Armybuilder eller dylikt trams.
Påminner lite...
Påminner lite...