ignore cover
ignore cover
Blev just uppmärksammad av min polare om att regeln "ignore cover" bara fungerar på inf då den refererar till wounds, spelas det så eller är det bara vi som är helt efter?
//Björn
//Björn
Re: ignore cover
Det finns redan en tråd uppe om detta i SvFaq tråden.
Som det ser ut nu kommer dock Ignore Cover fungera precis som tidigare, dvs mot allt cover.
Som det ser ut nu kommer dock Ignore Cover fungera precis som tidigare, dvs mot allt cover.
ignore cover
Klart som fasen det ska funka på fordon, precis som man bör få re-rolla ettor på armour penetration mot fordon om man har preferred enemy. Varför skulle en hata någon mindre för att de har en plåtburk runt sig? Om något borde det göra en mer förbannad.
Tyvärr verkar inte reglerna stötta någon av sakerna.
Tyvärr verkar inte reglerna stötta någon av sakerna.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Så är det. Ändrar man ignors cover så får vi ändra andra regler med.
"For one model to have line of sight to another, you must be able to trace a straight, unblocked line from its eyes to any part of the target's body(the head, torso, arms or legs).
Bäst att man modelerar ögon på sin wraithknight nu för annars kan den ju uppenbarligen inte skjuta.. För att inte tala om "old one eye". Den stackaren har ju bara ett öga men som alla kan se så är det eyes som gäller vilket är plural och då kan figurer med endast ett öga naturligtvis inte dra Los till något.
Bäst att man modelerar ögon på sin wraithknight nu för annars kan den ju uppenbarligen inte skjuta.. För att inte tala om "old one eye". Den stackaren har ju bara ett öga men som alla kan se så är det eyes som gäller vilket är plural och då kan figurer med endast ett öga naturligtvis inte dra Los till något.
Vill man gå vägen att fordon alltid har cover oavsett ignore cove kontrar jag med detta:
Du tar saves mot wounds, så även om ett fordon i teorin har ett 2+ cover kan det inte utnyttjas eftersom du savar wounds.
Detsamma gäller inv save. Dvs drakar kan inte använda sitt inv save eftersom det används mot wounds.
Du tar saves mot wounds, så även om ett fordon i teorin har ett 2+ cover kan det inte utnyttjas eftersom du savar wounds.
Detsamma gäller inv save. Dvs drakar kan inte använda sitt inv save eftersom det används mot wounds.
Jag är inte dryg, jag bara låter så.
Förutom att det står:Ardhiel skrev:Vill man gå vägen att fordon alltid har cover oavsett ignore cove kontrar jag med detta:
"If the target is obscured and suffers a glancing or penetrating hit, it must take a cover save against it, exactly like a non-vehicle model would do against a wound" BRB 75
Vilken tur att de fått med det i en annan beskrivning. Däremot blir det svårare att hitta en skrivelse som gör att inv save blir giltiga för fordon.
Det roliga med detta är då att Grav vapen som varken ger en glancing eller penetrating hit ignorerar allt eventuellt cover ett fordon kan få.Förutom att det står:
"If the target is obscured and suffers a glancing or penetrating hit, it must take a cover save against it, exactly like a non-vehicle model would do against a wound" BRB 75