Necrons: Cryptek enhet

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Necrons: Cryptek enhet

Inlägg av DHettNeck »

Ancalagon skrev:Ja, de skulle stacka, MEN du får bara köpa 1 Unique upgrade till respektive Harbinger. Du kan alltså bara ha 1 Lightning field per court. Dessutom kan bara 1 kille från court joina en annan enhet som leader, så har svårt att se hur du skulle kunna få fler än ett lightning field i en enhet, även om du har 2 courts.
Det är bara 1 model fråna varje court som får joina en enhet. Har man två court kans man stoppa 2 cryptechs i samma enhet warriors.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

MicroMonkey

Inlägg av MicroMonkey »

Så om jag ska ha 2 st enheter med 4 crypteks var av båda har en veil of dark... så måste jag ha två st HQ, typ två ST necron overlords? Och då kan båda cryptek enheterna ha ett light... var?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

DHettNeck skrev:
Ancalagon skrev:Ja, de skulle stacka, MEN du får bara köpa 1 Unique upgrade till respektive Harbinger. Du kan alltså bara ha 1 Lightning field per court. Dessutom kan bara 1 kille från court joina en annan enhet som leader, så har svårt att se hur du skulle kunna få fler än ett lightning field i en enhet, även om du har 2 courts.
Det är bara 1 model fråna varje court som får joina en enhet. Har man två court kans man stoppa 2 cryptechs i samma enhet warriors.
Det har du iofs rätt i. Det finns ingen begränsning för att man inte skulle få sätta in från två olika courts.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

MicroMonkey skrev:Så om jag ska ha 2 st enheter med 4 crypteks var av båda har en veil of dark... så måste jag ha två st HQ, typ två ST necron overlords? Och då kan båda cryptek enheterna ha ett light... var?
Ja. Men då kan båda enheternas Cryptec med Lightning Fields joina t.ex. samma enhet med Warriors.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar